20 października 2022 roku LinkedIn poinformował o nowych aktualizacjach i narzędziach mających poprawić dostępność na platformie. Ma to związek z Narodowym Miesiącem Świadomości Zatrudnienia Osób Niepełnosprawnych.
„Uważamy, że różnorodność myśli to umiejętność, którą należy podkreślić w znaczący sposób. Dlatego też na początku tego roku, we współpracy z Richardem Bransonem i Made By Dyslexia, wprowadziliśmy Dyslexic Thinking jako uznaną umiejętność, którą członkowie mogą dodać do swoich profili. Dzięki naszym badaniom dowiedzieliśmy się, że osoby z dysleksją często są w stanie uprościć złożone produkty lub zadania i dostrzec połączenia, które inni mogą przeoczyć” – czytamy na linkedin.com.
Ulepszona zostanie również dostępność wideo z automatycznymi napisami i wysokim kontrastem, co stanowi ułatwienie dla osób niesłyszących, niedosłyszących lub preferujących oglądanie filmów z wyłączonym dźwiękiem.
Jak czytamy, dzięki wprowadzeniu funkcji tekstu alternatywnego w Campaign Manager reklamodawcy mogą teraz łatwo dodawać opisy tekstowe do obrazu przesyłanego do reklam graficznych, tak aby był on widoczny dla wszystkich użytkowników.
„Pomaganie naszym członkom w zdobywaniu umiejętności w dziedzinie dostępności jest kluczowe dla zwiększenia wpływu dostępności. W związku z tym poszerzamy naszą bibliotekę LinkedIn Learning. Najnowszy kurs prowadzony przez instruktora Chimmy’ego Kalu to Practical Accessibility for Designers, w którym przedstawiono dogłębnie sposób projektowania i budowania dostępnych doświadczeń” – pisze źródło. (zd)