sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościLogo McDonald’s to jednak nie wygięte frytki?

Logo McDonald’s to jednak nie wygięte frytki?

Znak McDonald’s jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych logotypów. Często kojarzy się z frytkami. Są jednak inne teorie na temat tego, czym jest znak sieci restauracji – opisuje zetchilli.pl.

Jak czytamy, pierwszy budynek restauracji McDonald’s zaprojektował w 1953 roku Stanley Meston. Po bokach znajdowały się dwa złote łuki, które później połączono – w taki sposób, że stworzyły literę „M”. Złoty kolor miał symbolizować sukces i prestiż nowej sieci, a łagodny kształt miał się kojarzyć ze stabilizacją i relaksem po ciężkim dniu – podaje źródło.

Jak dalej czytamy, przy okazji promocji filmu „McImperium”, w internecie pojawiły się nowe teorie dotyczące logo. W latach 60. sieć zatrudniła psychologa, który stwierdził, że „klienci interesują się wszystkim tym, co kojarzy się z seksem” – czytamy. Zmiana logo zgodnie z jego zaleceniami – ze zwykłego czerwonego napisu McDonald’s na żółtą literę „M” – „miała przyciągnąć gości, którzy mieli poczuć nieokreślony i nienazwany głód tylko od patrzenia na zachęcający neon”. Jak podaje źródło, nowy kształt logo miał zadziałać na klientów podprogowo. Dalej czytamy również, że podobno wewnątrz firmy znak nazywano „piersiami mamy McDonalda”.

Obecnie za właściwą historię logo uznaje się połączenie złotych łuków z pierwszego budynku baru. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj