Francuski koncern LVMH, w skład którego wchodzą takie marki jak Louis Vuitton, Dior, Moët & Chandon czy Givenchy, wydał pracownikom instrukcje, w jaki sposób powinni oszczędzać prąd – informuje sukces.rp.pl za dziennikiem „Telegraph”.
Jak czytamy, temperatura w butikach Louis Vuitton ma być obniżona o jeden stopień Celsjusza. Zmiany w pierwszej kolejności obejmą sklepy we Francji.
Źródło informuje, że światło w butikach, które dotychczas rozświetlało witryny przez całą noc, będzie wyłączane o 22, a zapalone zostanie dopiero o 7 rano.
Pracownikom zalecono, aby wyłączali na noc komputery, rzadziej używali drukarek i częściej korzystali ze schodów zamiast z windy – czytamy. Nowe zasady mają wejść w życie od października 2022 roku i będą obowiązywać przez co najmniej 12 miesięcy.
Źródło zauważa, że decyzje te mogą być odpowiedzią na niedawne apele prezydenta Emmanuela Macrona i premierki Elisabeth Borne, którzy wezwali przedsiębiorstwa, gospodarstwa domowe i lokalne władze we Francji do redukcji swojego zużycia energii o 10 proc. (bs)