Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
LPP rozszerza możliwość przekazywania używanej odzieży do salonów swoich marek na rynki zagraniczne. w lutym 2024 roku polska spółka odzieżowa lpp rozszerzyła zbiórkę używanej odzieży w salonach swoich marek na rynki zagraniczne. do spółki należą m.in. takie firmy jak reserved, cropp, house, mohito czy sinsay. akcja ruszyła już w słowacji, czechach oraz wielkiej brytanii i będzie stopniowo obejmować kolejne kraje, w których działają salony lpp. dotychczas inicjatywa funkcjonowała jedynie w sieci sprzedaży stacjonarnej spółki w polsce. lpp realizuje zbiórkę używanej odzieży dowolnych marek od 2018 roku. początkowo była ona powadzona tylko w wybranych salonach reserved i stopniowo rozszerzano ją o kolejne marki i lokalizacje. w 2023 roku inicjatywa objęła całą sieć sprzedaży stacjonarnej w polsce. dzięki współpracy z towarzystwem pomocy im. św. brata odzież w dobrym stanie jest przekazywana osobom w kryzysie bezdomności. pozostałe ubrania oddawane do salonów są segregowane w celu finalnego przetworzenia. w ramach akcji do salonów marek lpp można oddawać odzież, obuwie i akcesoria dowolnej firmy, które następnie są sortowane i przekazywane dalej. w zależności od stanu zebranych artykułów trafiają one na rynek wtórny, są poddawane upcyklingowi lub przekazywane do recyklingu. rzeczy w dobrym stanie są odświeżane i wprowadzane do drugiego obiegu. część zysku pochodzącego z każdego kilograma zebranej odzieży jest przeznaczana na cele charytatywne. akcja lpp wpisuje się w ogłoszoną w lipcu 2023 roku dyrektywę unii europejskiej. zobowiązuje ona państwa członkowskie do ustanowienia rozszerzonej odpowiedzialności producenta, w tym przepisów dotyczących selektywnej zbiórki i odpowiedniej segregacji odpadów tekstylnych. dyrektywa będzie obejmować konieczność ponoszenia przez producentów kosztów związanych ze zbiórkami i sortowaniem odzieży, jej transportem, przygotowaniem do ponownego użycia, recyklingu lub właściwej utylizacji produktów, a także raportowania, edukacji klientów oraz wspierania innowacji. selektywna zbiórka odpadów tekstylnych ma obowiązywać w unii europejskiej od 1 stycznia 2025 roku. jak przekazuje lpp, wyzwaniem dla spółki podczas rozszerzania inicjatywy na rynki zagraniczne okazały się aspekty prawne związane ze specyfiką rynków lokalnych i sprawną organizacją zbiórek. uruchomiło to pole do współpracy lpp z organizacjami działającymi w obszarze drugiego obiegu odzieży, w tym m.in. ubrania do oddania w czechach czy ekocharita na słowacji. na rynku brytyjskim spółka jest natomiast wspierana przez yellow octopus group. (ao).
W lutym 2024 roku polska spółka odzieżowa LPP rozszerzyła zbiórkę używanej odzieży w salonach swoich marek na rynki zagraniczne. Do spółki należą m.in. takie firmy jak Reserved, Cropp, House, MOHITO czy Sinsay. Akcja ruszyła już w Słowacji, Czechach oraz Wielkiej Brytanii i będzie stopniowo obejmować kolejne kraje, w których działają salony LPP. Dotychczas inicjatywa funkcjonowała jedynie w sieci sprzedaży stacjonarnej spółki w Polsce.
LPP realizuje zbiórkę używanej odzieży dowolnych marek od 2018 roku. Początkowo była ona powadzona tylko w wybranych salonach Reserved i stopniowo rozszerzano ją o kolejne marki i lokalizacje. W 2023 roku inicjatywa objęła całą sieć sprzedaży stacjonarnej w Polsce. Dzięki współpracy z Towarzystwem Pomocy im. św. Brata odzież w dobrym stanie jest przekazywana osobom w kryzysie bezdomności. Pozostałe ubrania oddawane do salonów są segregowane w celu finalnego przetworzenia.
W ramach akcji do salonów marek LPP można oddawać odzież, obuwie i akcesoria dowolnej firmy, które następnie są sortowane i przekazywane dalej. W zależności od stanu zebranych artykułów trafiają one na rynek wtórny, są poddawane upcyklingowi lub przekazywane do recyklingu. Rzeczy w dobrym stanie są odświeżane i wprowadzane do drugiego obiegu. Część zysku pochodzącego z każdego kilograma zebranej odzieży jest przeznaczana na cele charytatywne.
Akcja LPP wpisuje się w ogłoszoną w lipcu 2023 roku dyrektywę Unii Europejskiej. Zobowiązuje ona państwa członkowskie do ustanowienia rozszerzonej odpowiedzialności producenta, w tym przepisów dotyczących selektywnej zbiórki i odpowiedniej segregacji odpadów tekstylnych. Dyrektywa będzie obejmować konieczność ponoszenia przez producentów kosztów związanych ze zbiórkami i sortowaniem odzieży, jej transportem, przygotowaniem do ponownego użycia, recyklingu lub właściwej utylizacji produktów, a także raportowania, edukacji klientów oraz wspierania innowacji. Selektywna zbiórka odpadów tekstylnych ma obowiązywać w Unii Europejskiej od 1 stycznia 2025 roku.
Jak przekazuje LPP, wyzwaniem dla spółki podczas rozszerzania inicjatywy na rynki zagraniczne okazały się aspekty prawne związane ze specyfiką rynków lokalnych i sprawną organizacją zbiórek. Uruchomiło to pole do współpracy LPP z organizacjami działającymi w obszarze drugiego obiegu odzieży, w tym m.in. Ubrania do Oddania w Czechach czy Ekocharita na Słowacji. Na rynku brytyjskim spółka jest natomiast wspierana przez Yellow Octopus Group. (ao)