Z początkiem maja 2024 roku Łukasz Borak dołączył do zespołu Hyundai Motor Poland. Objął stanowisko dyrektora marketingu marki samochodów.
„Dołączyłem do Hyundaia w niesamowitym momencie. Ofensywa modelowa sprawia, że przed działem marketingu jest sporo ciekawych wyzwań” – mówi nowy dyrektor marketingu Hyundaia. „Branża automotive przechodzi teraz duże zmiany. Hyundai jest na to gotowy, gdyż produkuje samochody w praktycznie każdym segmencie. Rolą marketingu jest wspierać sprzedaż i komunikować zalety tych samochodów jak najszerzej: odważnie i konsekwentnie. I to właśnie zamierzamy robić” – dodaje Łukasz Borak.
Z branżą motoryzacyjną Borak jest zawodowo związany od 18 lat. Ostatnio pracował dla Volvo – w 2015 roku dołączył do Volvo Car Poland, gdzie przez siedem lat odpowiadał za działania marketingowe. Kolejne dwa lata pracował na stanowisku Global Brand & Marketing Planning Lead. W tej roli koordynował działania licznych rynków europejskich, w tym oddziałów w Szwecji i Wielkiej Brytanii. Później był związany z Peugeot Polska, początkowo jako Media & CRM Manager, a później – Head of Digital.
Karierę rozpoczynał w domu mediowym Zenith Optimedia Group, gdzie odpowiadał za projekty zakupu mediów dla klientów z różnych branż, w tym dla polskiego oddziału marki Hyundai.
Łukasz Borak jest absolwentem marketingu i zarządzania na Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie później ukończył również studia Executive MBA. Był jurorem Effie Awards oraz laureatem nagród takich jak KTR czy Mixx Awards.
Stanowisko dyrektora marketingu w Hyundai Motor Poland to nowa funkcja. Poprzednio za część tych działań odpowiadała Paulina Tycner, pełniąca funkcję kierownika działu marketingu i PR. Tycner kontynuuje karierę poza strukturami Hyundaia.
Wcześniej do Hyundaia z Volvo przeszedł Stanisław Dojs, który został PR Managerem i rzecznikiem prasowym. (mb)