Wraz z początkiem 2025 roku Maciej Pichlak poinformował o objęciu stanowiska dyrektora marketingu Poczty Polskiej. Funkcję tę pełni od września 2024 roku.
W nowej roli Pichlak odpowiada za zarządzanie departamentem marketingu, w skład którego wchodzą Biuro rozwoju marki, Biuro rozwoju produktu oraz Biuro Customer Experience. Do zadań dyrektora marketingu należy także opracowywanie i wdrażanie strategii marketingowej, a także rozwój nowych produktów. „Moim celem jest wspieranie transformacji marketingowej Poczty Polskiej w obszarach produktów cyfrowych i finansowych oraz przekształcanie placówek pocztowych w nowoczesne placówki handlowe” – przekazał Pichlak.
Maciej Pichlak to dyrektor marketingu z 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu markami, strategią marketingową oraz transformacjami biznesowymi. Przed dołączeniem do Poczty Polskiej przez blisko cztery lata pełnił funkcję Interim Marketing Directora w Diverger Polska. Wcześniej był dyrektorem marketingu w Nest Banku, gdzie odpowiadał za wprowadzenie marki na rynek, oraz w Semilacu, gdzie zarządzał strategią marketingową i e-commerce. Pracował także w działach marketingu Carlsberg, Lotte-Wedel i Unilever. Specjalizuje się w transformacjach biznesowych i marketingu strategicznym.
Pichlak jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Realizował również program Postgraduate Diploma in Marketing w Chartered Institute of Marketing. (kn)