piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMaffashion w ogniu krytyki. Przez post reklamowy

Maffashion w ogniu krytyki. Przez post reklamowy

Maffashion umieściła na Instagramie post promujący alkohol. Została za to skrytykowana przez obserwatorów, którzy uznali jej działanie za nieodpowiedzialne i szkodliwe.

9 sierpnia 2022 roku Julia Kuczyńska, znana jako Maffashion, zamieściła na Instagramie post reklamujący włoskie piwo Peroni. Profil influencerki i właścicielki marki modowej w tym serwisie obserwuje obecnie ponad 1,4 mln osób.

Kuczyńska opublikowała zdjęcie z pikniku – kobieta pozuje na kocu z pizzą, a w dłoni trzyma butelkę piwa. „Aura wyjątkowo sprzyjająca plenerowym wypadom i piknikom na kocyku ☺ Włoski styl jest mi bliski nie tylko ze względów modowych, ale uwielbiam też ich kuchnię. A jak włoskie przekąski i gastro klasyki, to i napoje muszą się zgadzać, zwłaszcza w tak upalne dni!” – taki opis umieściła pod fotografią. We wpisie oznaczyła także markę Peroni oraz dodała hashtag „reklama”.

Źródło: instagram.com/maffashion_official

Wpis polubiło ponad 5,4 tys. osób, a publikacja zyskała prawie 200 komentarzy. Większość z wypowiedzi pod zdjęciem jest jednak negatywna – użytkownicy krytykują influencerkę za promowanie alkoholu. W komentarzach pojawiają się m.in. uwagi, że reklamowanie alkoholu przez osobę z tak dużymi zasięgami jest nieodpowiedzialne, szczególnie w kraju, w którym wiele osób zmaga się z uzależnieniem:

„Zważając na ilość problemów z alkoholem wśród ludzi promowanie alko jest mega słabe, zwłaszcza przez osobę z takimi zasięgami”;

„Serio? W kraju, który zmaga się z dosyć wysokim odsetkiem ludzi uzależnionych od alkoholu”;

„Zawsze będę uważała że reklamowanie alkoholu gdy ma się takie zasięgi i tylu mlodych obserwatorów jest złe. Ten napis na dole to żart. Alkohol w przedtrzeni publicznej nie powinien istnieć wcale. A bycie influencerem to tez odpowiedzialność. Zwłaszcza jak sama jesteś matką”;

„Eeee no nie. Promujmy raczej picie wody a nie alkoholu, czy słodzonych napojów” – to tylko niektóre komentarze zamieszczone pod instagramowym wpisem influencerki.

Część komentujących stwierdziła także, że reklamowanie alkoholu na Instagramie jest nielegalne, podobnie jak spożywanie go w miejscu publicznym, do czego może zachęcać zdjęcie Kuczyńskiej. Na jeden z komentarzy dotyczących zakazu reklamy alkoholu Maffashion odpowiedziała, że wpis ma ustawione zabezpieczenia dla osób 18+. Komentujący zauważyli jednak, że w ustawie regulującej promocję alkoholu znajduje się zapis o tym, że taka reklama nie może pokazywać spożywania alkoholu jako relaksu i dobrej zabawy, a wpis Kuczyńskiej łamie tę zasadę.

Internauci zwrócili też uwagę, że były partner Kuczyńskiej, Sebastian Fabijański, otwarcie mówił o dorastaniu z ojcem alkoholikiem oraz swoich zmaganiach z tą używką.

„Twój były mówi o problemach z alkoholem i narkotykami, a ty je promujesz. Serio nie widzisz, że coś się tu nie zgadza? Mało ludzi w Polsce traktuje alko jako tanią rozrywkę? Mało dzieci dorasta w rodzinie z nałogowcami? Dobrze się dokłada cegiełkę do tego wszystkiego?” – brzmi jeden z komentarzy.

Ktoś inny napisał z kolei:

„Te komentarze przywracają wiarę w ludzi! Mamy zdecydowanie coraz bardziej świadome społeczeństwo, tylko celebryci, którzy notorycznie odstawiają takie akcje, coś nie nadążają. Wielka szkoda!”.

(mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj