Angielski klub piłkarski Manchester City włącza się w walkę o środowisko naturalne. Drużyna oraz Xylem, dostawca technologii wodnych, rozpoczynają kampanię „Bohaterowie wody”, która ma na celu zwrócenie uwagi na problem zanieczyszczonych wód i zaangażowanie jak najwiekszej liczby osób do podpisania apelu do światowych liderów.
Obrazujący akcję spot przedstawia najgorszą możliwą wizję, w której zanieczyszczona woda zalewa rodzinie dom oraz uniemożliwia ucieczkę z niego.
Źródło: YouTube/Xylem
Kampania ma „zainspirować do myślenia o wodzie w inny sposób i podjęcia działań, które pomogą stworzyć bardziej bezpieczne i zrównoważone środowisko”. Inicjatorzy akcji apelują do międzynarodowych i krajowych instytucji o przestrzeganie zobowiązań w zakresie ograniczania wpływu nieoczyszczonych ścieków, a także zachęcają społeczeństwo do działania.
Jak informują organizatorzy akcji, ponad 80 proc. światowych ścieków trafia do wód powierzchniowych w stanie nieoczyszczonym, co wywołuje choroby u milionów ludzi, przyspiesza zmiany klimatyczne oraz niszczy środowisko.
„Poprzez kampanię chcemy uświadamiać i zachęcać do natychmiastowych działań. O problemach klimatycznych mówi się na tyle dużo, że niekiedy przestajemy te przekazy w ogóle słyszeć. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na tak wyrazisty spot. Choć przedstawiona w nim wizja jest katastroficzna, jest niestety jak najbardziej możliwa, jeżeli jako ludzkość nie zaczniemy przeciwdziałać zanieczyszczającym nasze rzeki oraz morza ściekom i śmieciom. Wierzymy, że dzięki współpracy z Manchesterem City i zaangażowaniu Pepa Guardioli przekonamy jak najwięcej osób do wsparcia akcji” – mówi Dominika Kołodziejska, Regional Marketing Operations Manager EE w Xylem Water Solutions Polska.
Akcja jest kontynuacją trwającej od 2018 roku współpracy Xylem i Manchesteru City na rzecz środowiska. (zd)