Już 7 i 8 marca 2019 roku w Gdańsku odbędzie się czwarta edycja konferencji Marketing w Kulturze. Komunikacja – trendy – praktyka.
Wydarzenie skierowane do osób zajmujących się promocją, komunikacją i marketingiem w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych czy oddolnych inicjatywach zgromadzi blisko 600 uczestników.
Konferencja organizowana jest przez Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku.
Podczas konferencji mowa będzie o nowych narzędziach komunikacji, inspiracjach, jakie kultura może czerpać z innych branż i zagranicy. Przedstawione zostaną też badania dotyczące konsumentów kultury.
„W 2019 roku skupimy się na nowych trendach komunikacji z odbiorcami i zastanowimy się, jak instytucje i organizacje mogą skorzystać z ekonomii behawioralnej. Poruszymy tematy współpracy z biznesem, storytellingu w kulturze, finansowania społecznościowego” – zapowiada Marta Bańka z Instytutu Kultury Miejskiej.
Zdjęcie z zeszłorocznej edycji konferencji Marketing w kulturze
Konferencję rozpocznie Paweł Tkaczyk (MIDEA), który opowie o nowych trendach w storytellingu w kulturze. Wśród prelegentów znalazł się także Artur Jabłoński (Digitalk), który z kolei będzie mówił o reklamach w mediach społecznościowych. O tym, jak kształtować zachowania w instytucjach kultury oraz sprawić, by więcej ludzi przyszło, obejrzało, opowiedziało o wydarzeniu czy zgłosiło się do wolontariatu, powie natomiast Agata Romaniuk (Blink spark a change). Weronika Zawadzka, specjalistka ds. crowdfundingu, która koordynowała kampanie crowdfundingowe związane z kulturą takie jak Magazyn Kosmos, Dobra Kawiarnia czy Magazyn G’rls Room, będzie mówiła o tym, jak dobrze zaplanować crowdfunding i zmotywować społeczność do współfinansowania przedsięwzięć.
Podczas wydarzenia odbędą się też panele dyskusyjne poświęcone m.in. komercjalizacji przestrzeni kultury czy relacjom kultury z biznesem.
Gościem z zagranicy będzie Hansjürgen Schmölzer. Jest menadżerem kultury, dziennikarzem, filmowcem. Został odznaczony austriacką nagrodą państwową w dziedzinie Marketingu oraz Globe Award za najlepiej promowany projekt kulturalny na świecie (Europejska Stolica Kultury Graz 2003), właściciel agencji marketingowej BSX. Tytuł jego wystąpienia to: „Dlaczego mieliby nas odwiedzać goście zagraniczni? Analiza strategiczna dla instytucji kultury z obszarów pozametropolitalnych”.
Dla instytucji i organizacji uczestniczących w konferencji przygotowano także Konkurs Kulturalne Case Studies 2018! Spośród zgłoszonych kampanii jury wybierze sześć, które zostaną zaprezentowane podczas konferencyjnego afterparty. Zwycięska kampania otrzyma statuetkę oraz nagrodę w wysokości 1000 zł.
Część prezentacji będzie można obejrzeć na kanale Instytutu Kultury Miejskiej na YouTubie.
Więcej informacji można znaleźć na stronie.
Wydarzenie odbędzie się w Starym Maneżu, ul. Słowackiego 23, Gdańsk-Wrzeszcz.
PRoto.pl jest patronem medialnym konferencji. (mb)