Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Mastercard OFF Camera przy okazji 16. Edycji zmienia identyfikację wizualną. Ma też nową koncepcję artystyczną. Tegoroczna odsłona imprezy odbędzie się w Krakowie od 28 kwietnia do 7 maja.
Jak przekazują organizatorzy, pod względem wizualnym najbliższa edycja będzie odwoływać się do idei „Kino to pamięć ludzkości”. Autorem kreacji graficznej festiwalu jest Tomasz Kuczma.
„Kino to nieustanny zapis historii, kultury i emocji ludzkości. Dzięki filmom możemy przejść się ulicami Paryża z lat 60-tych, poczuć rozterki samurajów, matek, nastolatków, artystów, wejrzeć w życia i rzeczywistości, które już dawno nie istnieją, wymienić się wspomnieniami pomiędzy kontynentami i kulturami” – mówi Kuczma, podkreślając, że key visual eventu jest „nowoczesną, graficzną reprezentacją tej pamięci”.
Odświeżone zostały logotyp i identyfikacja wizualna festiwalu, a towarzyszy im prostsza w formie oprawa graficzna, utrzymana w energetycznej, wiosenno-letniej palecie kolorystycznej. Identyfikacja jest nawiązaniem do klasycznych dzieł Jana Lenicy i Wojciecha Fangora oraz rozwinięciem koncepcji stworzonej przez dyrektora artystycznego festiwalu Grzegorza Stępniaka. Jak czytamy w komunikacie, kreacja jest też hołdem oddanym polskiemu projektowaniu graficznemu
„Tegoroczne zmiany w identyfikacji to nowe otwarcie, zastrzyk wiosenno-letniej energii, która – mam nadzieję – udzieli się wszystkim kinomanom” – komentuje Jerzy Hołub, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe. (mb)