14 sierpnia 2023 roku McDonald’s Polska wydał oświadczenie, w którym odniósł się do agresywnego zachowania celebrytki Julii von Stein wobec pracownika sieci fastfoodów.
Kobieta zaatakowała słownie pracownika, który poprosił ją o zgaszenie papierosa, ponieważ paliła go w aucie podczas odbierania zamówienia z okienka McDrive.
Celebrytka nagrała swoje zachowanie, a film z zajścia opublikowała w Stories na Instagramie. Widać tam pracownika oraz menegerkę restauracji, która próbuje uspokoić celebrytkę i przekonać ją, że zostaną wyciągnięte konsekwencje w stosuku do mężczyzny, który zwrócił jej uwagę.
W kolejnych nagraniach Julia von Stein nazywa pracownika kmiotem i komentuje w obraźliwy sposób fakt, że ma on mniej pieniędzy od niej oraz nie osiągnął w życiu tego, co ona.
15 sierpnia 2023 roku celebrytka postanowiła nagrać film, w którym przeprasza za swoje zachowanie.
„Gdzie widzę swój błąd? Mogłam zupełnie inaczej dobrać słowa, mogłam nie podnosić tonu głosu. Natomiast kiedy ktoś zostaje wyprowadzony z równowagi, to po prostu jest ciężko. Ja się do tego przyznaję. Pan wyprowadził mnie z równowagi. Ja dałam się ponieść emocjom” — słyszymy we fragmencie oświadczenia.
Głos zabrała również sieć restauracji.
„Podkreślamy, że w McDonald’s nie ma zgody na obrażanie, krzyki i jakąkolwiek formę przemocy wobec zespołu” — zaznacza w oświadczeniu firma.
Z dalszej części oświadczenia dowiadujemy się, że podczas szkoleń wewnętrznych McDonald’s wskazuje możliwe formy reakcji m.in. w sytuacjach zagrażających godności.
„Zdarza się, że stres, emocje i chęć złagodzenia sytuacji biorą górę, wówczas reakcja nie zawsze jest zgodna z naszymi standardami. Rozumiemy to. Podkreślamy, że nikt z zespołu restauracji organizacji franczyzowej, w której doszło do zdarzenia, nie poniósł konsekwencji służbowych. Pracownicy franczyzobiorcy otrzymali wsparcie” — zapewnia McDonald’s.