Stany Zjednoczone Ameryki przygotowują się do 24. spisu powszechnego, który wyznaczono na 1 kwietnia 2020 roku. Od wyników przeprowadzanego co dekadę badania zależy m.in. poziom finansowania poszczególnych regionów. Na ten dzień przygotowują się także platformy społecznościowe, które modyfikują swoje zasady dotyczące walki z dezinformacją mogącą wpłynąć na jakość i ilość danych. Zmiany wprowadził m.in. Pinterest – zwraca uwagę socialmediatoday.com.
Jak czytamy, portal na mocy zaktualizowanego regulaminu stara się wykrywać i likwidować fałszywe i wprowadzające w błąd informacje dotyczące spisu. Polityka dotyczy także reklam. O każdej interwencji Pinterest ma informować biuro organizujące spis powszechny, by ułatwić urzędnikom podejmowanie ewentualnych dalszych działań. Ponadto, jeśli użytkownicy będą szukać w portalu informacji o procedurze, będą (za pomocą banera) odsyłani na oficjalną stronę administracji – pisze źródło.
Jak zwraca uwagę socialmediatoday.com, podobne zakazy publikacji dezinformujących materiałów wprowadziły także Twitter, Google, YouTube czy Facebook. (mp)