Rusza 12. edycja konkursu Media Trendy, organizowanego przez SAR. Prace można zgłaszać do 20 lutego 2012 roku.
W tym roku, ze względu na szybkie i intensywne zmiany na rynku mediów i reklamy, organizator podzielił kategorię „Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych” na podkategorie: „engagement” i „non-engagement”. Specjalnie dla agencji interaktywnych wprowadzono kategorię „Zintegrowana kampania w mediach cyfrowych”. Jak co roku, najlepsze kampanie będą walczyły o tytuł Grand Prix. Jury wybierze także najlepszy team mediaplannerski w konkursie Young Media Lions. Dodatkowo przyznane zostaną nagrody specjalne: Człowiek Roku w Mediach, Medium Roku i Wydarzenie Roku na rynku medialnym.
Sama forma zgłoszeń do konkursu została nieco zmieniona. Jako jeden z elementów zgłoszenia agencje przygotują boardy opisujące i ilustrujące zgłoszenie na trzech poziomach: ideę/wyzwanie, innowacyjność rozwiązania oraz jego rezultaty. Boardy będą podstawą oceny prac konkursowych na pierwszym etapie głosowania on-line. W drugim etapie jurorzy ocenią także multimedialne klipy opowiadające o kampanii.
Jury tym razem podzielone zostanie na 3, a nie jak dotychczas na 2 grupy jurorskie, złożone z marketerów, pracowników mediów, agencji reklamowych, interactive, PR, oraz niezależnych specjalistów. Wzorem innych konkursów, zostanie wybrany główny przewodniczący jury, oraz trzech przewodniczących grup jurorskich.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Media Trendy, 23 kwietnia 2012 w Teatrze Dramatycznym w Warszawie.
Więcej na temat konkursu tutaj.