Meta zaktualizowała warunki korzystania z serwisu oraz politykę prywatności. Firma prezentuje bardziej przejrzyste zasady i informacje dotyczące m.in. udostępniania informacji osobom trzecim.
Jak można przeczytać na blogu portalu, użytkownicy mogą spodziewać się otrzymywania na Facebooku, Instagramie i Messengerze powiadomień z informacjami na temat praw i obowiązków opisanych w standardach społeczności, prawie własności intelektualnej innych osób oraz innych przepisów. Dostaną również informacje o tym, co się dzieje, gdy usuwają treści.
Meta na początku 2022 roku rozpoczęła wprowadzanie Centrum Prywatności jako miejsca, w którym użytkownicy mogą dowiedzieć się więcej o podejściu firmy do prywatności. Centrum Prywatności jest teraz dostępne dla wszystkich użytkowników Facebooka na komputerach stacjonarnych i komórkach i łączy się bezpośrednio z zaktualizowaną polityką prywatności.
Jak przekazuje serwis, wprowadzone zostaną także nowe ustawienia, które mają ułatwić zarządzanie tym, kto zobaczy posty na Facebooku. Teraz, gdy ktoś wybierze domyślną grupę odbiorców, będzie ona obowiązywać dla nowych postów, które użytkownik udostępnia na swojej osi czasu, chyba że wybierze on inną grupę odbiorców dla danego postu. Wcześniej domyślna grupa odbiorców postów odpowiadała grupie ostatnio wybranej przez użytkownika. Jeśli więc właśnie opublikował on post, który był dostępny publicznie, kolejne posty również były takie. W nowej wersji łatwiej ma być upewnić się, że posty udostępniane są odpowiednim osobom.
Meta informuje także o nowych sposobach zarządzania wyświetlanymi reklamami. Niedawno połączono tematy reklam i kategorie zainteresowań w jedną funkcję. Dzięki temu użytkownicy mogą za pomocą jednego elementu sterującego ustawić preferencje dotyczące tematów reklam, które odzwierciedlają kategorie zainteresowań, jakich reklamodawcy mogą używać, aby dotrzeć do nich, oraz treści, jakie mogą zobaczyć w reklamie. (zd)