Meta opublikowała sprawozdanie finansowe za drugi kwartał 2022 roku. Wynika z niego, że Facebook miał 1,97 mld aktywnych dziennych użytkowników. W analogicznym kwartale w 2021 roku było to 1,91 mld.
Źródło: investor.fb.com
Akcje Mety natomiast straciły około połowę swojej wartości od początku roku, co podkreśla obawy inwestorów o kondycję podstawowej działalności reklamowej firmy w internecie – czytamy na cnbc.com. Źródło zauważa, że straty mogą mieć związek z polityką prywatności firmy Apple, która na systemie iOS ograniczyła zdolność Mety do śledzenia użytkowników.
Przychody w drugim kwartale spadły o prawie 1 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Obecnie przychody spółki wyniosły 28,82 mld dol. W drugim kwartale 2021 roku było to 29,08 mld dol.
Źródło: investor.fb.com
Zysk firmy w wysokości 6,69 mld dol., był mniejszy o prawie 36 proc. niż w 2021 roku, kiedy wynosił 10,39 mld dol.
Źródło: investor.fb.com
Dodatkowym wyzwaniem dla Mety jest ciągły rozwój TikToka, który przyciąga użytkowników i przejmuje udział w rynku reklam – zauważa cnbc.com. (bs)