21 lutego 2024 roku Meta na swoim blogu poinformowała, że rozszerza dostęp do narzędzia Creator Marketplace na Instagramie. Funkcja ma ułatwić markom odnajdywanie twórców do różnego rodzaju współprac, m.in. do reklam partnerskich – dowiadujemy się.
Meta przypomniała, że po raz pierwszy uruchomiła Creator Marketplace w 2022 roku. Wówczas narzędzie było dostępne dla marek z siedzibami w Stanach Zjednoczonych. Jak czytamy, w ciągu najbliższych kilku tygodni dostęp do funkcji uzyskają firmy z Kanady, Australii, Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii, Japonii, Indii i Brazylii. Co więcej „chińskie marki eksportowe zostaną również zaproszone do nawiązania kontaktu z twórcami w krajach poza Chinami”.
Kolejną nowością jest testowanie rekomendacji opartych na „uczeniu maszynowym” w Creator Marketplace. Nowa opcja ma wykorzystywać dane z Instagrama w celu łatwiejszego odnajdywania twórców pasujących do kampanii danych firm.
Marki mogą kontaktować się bezpośrednio z twórcami. Propozycje współprac mają pojawiać się w specjalnym folderze „Wiadomości partnerskie”, który znajduje się w górnej części ekranu w karcie głównej. Możliwe jest również tworzenie i wysyłanie wiadomości do wielu twórców jednocześnie – dowiadujemy się.
Meta przekazuje, że reklamodawcy mogą promować organiczne treści na Instagramie jako reklamy partnerskie, w tym materiały z informacją o płatnej współpracy. Możliwe jest również tworzenie nowych reklam partnerskich w „Menedżerze reklam”.
Jak czytamy, reklamy partnerskie wcześniej nazywane były reklamami materiałów powiązanych z marką. Ich celem jest umożliwienie reklamodawcom „zwiększenia skali współpracy”. Stanowią one „najskuteczniejszy i najbardziej przejrzysty sposób na wspólne wyświetlanie reklam przez reklamodawców i twórców”. (an)