Meta na swoim blogu ogłosiła, że zaczyna testy płatnej weryfikacji kont na Instagramie oraz na Facebooku. Oferta „Meta Verified” ma być pakietem, w skład którego wejdzie niebieski znacznik weryfikacji, proaktywna ochrona konta przed włamaniami, pomoc w razie problemów z kontem, zwiększona widoczność i zasięg oraz dostęp do specjalnych funkcji.
Mimo opłaty, znacznik weryfikacji będzie przyznawany na podstawie dokumentu tożsamości. Dodatkowo, Meta sprawdzi historię aktywności użytkownika, który będzie wnioskował o płatną weryfikację konta. Musi mieć on również ukończone 18 lat. Obecnie firmy nie mogą ubiegać się o subskrypcję „Meta Verified”.
Czytaj też: Instagram wprowadzi płatną weryfikację konta?
Na razie płatna weryfikacja testowana jest w Australii i Nowej Zelandii. Miesięczna subskrypcja tej funkcji to koszt 11,99 dol. przez stronę internetową oraz 14,99 dol. przez aplikacje mobilne Instagrama oraz Facebooka na systemach iOS i Android.
Meta komunikuje, że w dłuższej perspektywie chce stworzyć ofertę subskrypcji, która będzie wartościowa dla twórców, firm i całej społeczności.
W listopadzie 2022 roku płatną weryfikację konta wprowadził Twitter. Wywołało to kontrowersje wśród internautów. (bs)