Meta została ukarana grzywną wysokości 390 mln euro za wykorzystywanie danych do targetowania reklam – informuje bbc.com.
Irlandzka Komisja Ochrony Danych stwierdziła, że sposób, w jaki Meta prosiła o zgodę na wykorzystywanie danych użytkowników do reklam na Facebooku i Instagramie, był niezgodny z prawem – czytamy.
Większość pieniędzy firmy, czyli ponad 118 mld dol w 2021 roku, pochodzi z reklam – podaje źródło.
Według Irish Times Meta odłożyła 2 mld euro na pokrycie potencjalnych europejskich kar w 2023 roku.
Przedstawiciele firmy argumentowali, że Facebook i Instagram są „z natury spersonalizowane” i że w ramach tej personalizacji reklamy ukierunkowane są „niezbędną i zasadniczą częścią” funkcjonowania platform.
Rzecznicy Mety mówią, że planuje ona zakwestionować wielkość nałożonych kar, „biorąc pod uwagę, że sami regulatorzy nie zgadzali się ze sobą w tej kwestii”. (zd)