Na początku 2023 roku Meta wprowadziła program subskrypcji dla twórców, który ma pomóc użytkownikom zwiększyć swoją rozpoznawalność zarówno na Instagramie, jak i Facebooku. 19 września 2023 roku na konferencji Meta’s Conversations w Bombaju właściciel amerykańskiego konglomeratu, Mark Zuckerberg, ogłosił, że w najbliższym czasie subskrypcja zostanie rozszerzona także na firmy na Instagramie, Facebooku i WhatsAppie.
Subskrypcja biznesowa Meta Verified powstała, aby ułatwić firmom wyróżnianie się w aplikacjach i budowanie zaufania wśród klientów przez zapewnienie, że kontaktują się z odpowiednim miejscem. Użytkownicy będą mogli wybrać subskrypcję zarówno obejmującą jedną platformę, jak i łączącą Instagram i Facebook, a w przyszłości także WhatsApp. Miesięczna subskrypcja pozwala na uzyskanie dostępu do zestawu narzędzi, który obejmuje m.in. identyfikator potwierdzający, że firma jest autentyczna, monitorowanie podszywania się w celu dodatkowej ochrony marki, dostęp do wsparcia i pomoc w rozwiązywaniu problemów oraz nowe sposoby na zwiększenie rozpoznawalności w aplikacjach.
Na Instagramie i Facebooku marki będą wyróżniane jako zweryfikowana przez Metę firma. Na WhatsAppie natomiast subskrybenci biznesowi otrzymają dodatkowe funkcje premium, w tym możliwość tworzenia łatwej do wyszukiwania w internecie strony WhatsApp oraz obsługę wielu urządzeń z możliwością przypisywania czatu.
Pierwsze testy subskrypcji biznesowej rozpoczną się w najbliższych tygodniach na Instagramie i Facebooku w wybranych krajach, a w przyszłości zostaną rozszerzone także na WhatsAppa. (ao)