Meta wprowadza w Europie płatną subskrypcję, która umożliwi użytkownikom zarówno Facebooka, jak i Instagrama korzystanie z obu platform bez reklam. Ten ruch ma na celu zachowanie zgodności z przepisami europejskimi. Firma poinformowała o tym na swoim blogu.
Nowa opcja ma zostać wprowadzona w listopadzie 2023 roku. Mieszkańcy Szwajcarii oraz państw należących do Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego będą mogli wybrać, czy chcą kontynuować korzystanie z platform z reklamami, czy zdecydować się na płatną wersję, pozbawioną reklam. W zależności od miejsca jej koszt ma wynosić 9,99 euro miesięcznie w internecie lub 12,99 euro w systemach iOS i Android.
Subskrypcja będzie miała zastosowanie do wszystkich połączonych w Centrum kont użytkownika profili na Facebooku i Instagramie. Z kolei od 1 marca 2024 roku za każde dodatkowe konto będzie pobierana opłata w wysokości 6 euro miesięcznie w wersji na przeglądarki oraz 8 euro w systemach iOS i Android. (ao)