piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMeta zapowiada większą przejrzystość w reklamach

Meta zapowiada większą przejrzystość w reklamach

W połowie lutego 2023 roku Meta poinformowała o aktualizacji funkcji „Dlaczego widzę tę reklamę?”. Firma wyjaśnia, że chce zapewnić użytkownikom większą przejrzystość tego, w jaki sposób ich aktywność może wpływać to, jakie reklamy są im prezentowane. Ma też ułatwić dostęp do preferencji reklam.

Meta zapowiada, że wyjaśni użytkownikom, w jaki sposób ich działania w technologiach należących do koncernu, a także poza nimi, mogą wpływać na modele uczenia maszynowego, używane do kształtowania i dostarczania odbiorcom reklam.

Jak czytamy na stronie biura prasowego Mety, narzędzie „Dlaczego widzę tę reklamę?”, stworzone prawie dziesięć lat temu, będzie teraz prezentować podsumowanie aktywności mającej wpływ na systemy odpowiedzialne za dobór reklam. Serwis przekazuje, że zaprezentuje nowe przykłady i ilustracje wyjaśniające, w jaki sposób modele systemów uczących się łączą różne tematy, aby wyświetlać trafne reklamy.

Źródło: about.fb.com

Ponadto Meta umożliwi dostęp do preferencji reklam z dodatkowych stron w sekcji „Dlaczego widzę tę reklamę?”.

Jak dalej czytamy, zmiany są efektem współpracy firmy z zewnętrznymi ekspertami ds. prywatności i globalnymi podmiotami zainteresowanymi polityką. Zarekomendowali oni, by serwis podawał więcej informacji na temat tego, w jaki sposób jego modele uczenia maszynowego przyczyniają się do reklam, które widzą ludzie.

Firma zapowiada też dalsze ulepszenia przejrzystości reklam.

Zaktualizowana wersja sekcji „Dlaczego widzę tę reklamę?” najpierw zostanie globalnie wprowadzona na Facebooku, a w przyszłości ma pojawić się też na Instagramie. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj