Meta na swoim blogu poinformowała, że testuje nowy sposób zarabiania w Reels na Facebooku. Od teraz wysokość zarobków będzie określana na podstawie liczby odtworzeń danej rolki. Firma przekazuje, że z czasem może brać pod uwagę również inne aspekty.
Meta chce, aby twórcy mogli zarabiać na filmach, które publikują, a nie na reklamach, ponieważ użytkownicy nie mają wpływu m.in. na to, ile i jakie treści reklamowe wyświetlają się przed ich Reelsami. Serwis podkreśla, że chce zachęcić twórców do publikowania angażujących treści.
Wszyscy twórcy, którzy dołączyli kilka miesięcy temu do testowego programu zarabiania w Reels na Facebooku, zostaną automatycznie dodani do nowego modelu wypłat – czytamy.
Czytaj też: Facebook Reels z nowymi narzędziami
Firma zapowiedziała, że w nadchodzących tygodniach zacznie testować podobny sposób zarabiania w rolkach na Instagramie. (bs)