piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościMeta zwiększa wybór w zakresie sposobu korzystania z usług dla użytkowników w...

Meta zwiększa wybór w zakresie sposobu korzystania z usług dla użytkowników w UE

Użytkownicy Instagrama i Facebooka zamieszkujący Unię Europejską, Europejski Obszar Gospodarczy i Szwajcarię będą mieli do wyboru więcej sposobów korzystania z usług i funkcji w tych serwisach. Meta w styczniu 2024 roku zapowiedziała na swoim blogu zmiany, które mają na celu zachowanie zgodności z ustawą o rynkach cyfrowych (DMA). Zostaną one wprowadzone w marcu 2024 roku.

Osoby, które zdecydowały się na połączenie swoich kont na Instagramie i Facebooku, będą mogły wybrać, czy chcą kontynuować łączenie profili za pośrednictwem Centrum kont, czy wolą zarządzać nimi oddzielnie. 

Użytkownicy Messengera z kontem na Facebooku otrzymają możliwość utworzenia osobnego profilu w komunikatorze. Jeśli się na to zdecydują, będą oni mogli korzystać z podstawowych usług Messengera, takich jak prywatne wiadomości i czat, połączenia głosowe oraz wideo. 

Osoby korzystające z Facebook Marketplace będą mogły wybrać, czy chcą, aby Marketplace wykorzystywał ich informacje z Facebooka, czy nie. Jeśli użytkownik zrezygnuje z używania swoich danych z Facebooka, nadal będzie mógł przeglądać oferty oraz kupować i sprzedawać przedmioty, jednak komunikacja między kupującym a sprzedającym będzie odbywać się za pośrednictwem poczty elektronicznej. 

Zmiany pojawią się także w przypadku Facebook Gaming, gdzie użytkownicy otrzymają wybór między doświadczeniem w grach, które wykorzystują ich informacje z Facebooka, a doświadczeniem bez takich danych. Te osoby, które zdecydują się na używanie informacji z Facebooka, będą miały takie funkcje jak gry wieloosobowe, zakupy w grze i spersonalizowane sugestie dotyczące gier. Pozostali będą mogli natomiast grać tylko w niektóre gry jednoosobowe. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj