piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMeta zwiększa zakres treści oznaczanych jako wygenerowane przez AI

Meta zwiększa zakres treści oznaczanych jako wygenerowane przez AI

5 kwietnia 2024 roku Meta poinformowała na swoim blogu o wprowadzeniu zmian w oznaczaniu treści wygenerowanych przez sztuczną inteligencję na Facebooku, Instagramie i Threads. Firma zastosowała się w ten sposób do zaleceń Rady Nadzorczej, która zasugerowała Mecie, aby zaczęła ona wyróżniać szerszy zakres treści wideo, audio i obrazów jako stworzone przez AI w celu zapewnienia przejrzystości i dodatkowego kontekst użytkownikom.

Firma przekazała, że zmiany są także wynikiem procesu przeglądu polityki Mety, który obejmował m.in. badania opinii publicznej czy konsultacje z naukowcami oraz organizacjami społeczeństwa obywatelskiego.

Meta zgodziła się z argumentami Rady Nadzorczej co do tego, że podejście firmy do oznaczania treści wygenerowanych przez AI jest „zbyt wąskie”, ponieważ obejmuje tylko filmy, które są tworzone lub zmieniane przez sztuczną inteligencję. Jak wspomina Meta, polityka dotycząca zmanipulowanych materiałów została wprowadzona w 2020 roku, a w ciągu ostatnich czterech lat zostały opracowane również inne rodzaje realistycznych treści generowanych przez sztuczną inteligencję, takie jak dźwięk czy zdjęcia. 

Według Rady Nadzorczej, Meta także niepotrzebnie ryzykowała ograniczenie wolności wypowiedzi, gdy usuwała zmanipulowane media, które w inny sposób nie naruszały standardów społeczności. Tym samym organ zalecił firmie „mniej restrykcyjne” podejście do wygenerowanych przez AI treści, takich jak etykiety z kontekstem. Firma powiadomiła, że współpracuje z partnerami branżowymi nad wspólnymi standardami technicznymi identyfikacji treści AI, w tym wideo i audio. Etykiety „Wygenerowane przy użyciu sztucznej inteligencji” będą oparte na wykrywaniu sygnałów dotyczących obrazów AI lub osób samodzielnie ujawniających, że przesyłają treści tworzone przez AI.  

Meta podkreśliła, że etykiety obejmą szerszy zakres treści. Gdy firma stwierdzi, że cyfrowo stworzone lub zmienione obrazy, wideo lub audio stwarzają wysokie ryzyko wprowadzenia w błąd opinii publicznej, zostanie dodana bardziej widoczna etykieta, aby użytkownicy otrzymali więcej informacji i kontekstu. Zmanipulowane materiały będą jednak widoczne na platformach. Jak podaje Meta, treści będą usuwane tylko wtedy, gdy naruszą zasady zawarte w standardach społeczności.

Firma planuje rozpocząć oznaczanie treści generowanych przez sztuczną inteligencję w maju 2024 roku, a w lipcu 2024 roku usuwać treści na podstawie zasad dotyczących zmanipulowanych materiałów wideo. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj