Prezentacja wyników międzynarodowego badania poświęconego mediom lokalnym i ich wpływie na budowanie demokracji i wolności grup zagrożonych wykluczeniem społecznym, była głównym celem Konferencji Wyszehradzkiej, która we wtorek 26 stycznia odbyła się w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu.
Organizatorem konferencji „Media lokalne a budowanie demokracji i wolności grup zagrożonych wykluczeniem społecznym” była Fundacja „Humanitas”, zaś sama Konferencja została sfinansowana z Grantu w ramach Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego. To prestiżowe wydarzenie było także okazją do inauguracji działalności International Public Relations Center (IPRC) oraz powołania Porozumienia na rzecz budowy wizerunku pomocy społecznej.
Wsparcie PR dla pomocy społecznej
Międzynarodowa Konferencja pn. „Rola mediów lokalnych w budowaniu demokracji i wolności grup zagrożonych wykluczeniem społecznym” jest pierwszym tego typu wydarzeniem, które ukierunkowane zostało na tematykę komunikacji społecznej i wsparcia rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. W organizacji oraz samej konferencji uczestniczyli partnerzy i prelegenci m.in. z Czech, Słowacji, Węgier i Ukrainy.
„Fundusz Wyszehradzki od wielu lat wspiera prestiżowe i ważne projekty badawcze o znaczeniu międzynarodowym. Dlatego dzisiejsza konferencja jest dla nas niezwykle ważna, gdyż pokazuje ogromny potencjał badawczy naszej uczelni. Do udziału w niej zaprosiliśmy teoretyków i praktyków, przedstawicieli różnych środowisk: akademickiego, medialnego, komunikacji społecznej, samorządu, pomocy społecznej. Po to, aby Humanitas stał się w dniu dzisiejszym sceną do wymieniania się dobrymi praktykami”– mówił prof. Michał Kaczmarczyk.
W ramach wtorkowego wydarzenia zainicjowane zostały także dwa duże projekty:
„W trakcie Konferencji zawarte zostało Porozumienie na rzecz wizerunku pomocy społecznej, które sygnowało 31 przedstawicieli placówek pomocy społecznej z całego województwa. W ramach Porozumienia Wyższa Szkoła Humanitas zorganizuje szkolenia i konsultacje z zakresu promowania działań tych placówek. Oczywiście do współpracy zaprosimy też kolejne podmioty” – tłumaczy dr Krystian Dudek.
Międzynarodowe Centrum Public Relations
Drugim bardzo ważnym owocem dzisiejszego wydarzenia jest powołanie International Public Relations Center. W jego skład wchodzą eksperci zajmujący się komunikacją społeczną i PR, zarówno w wymiarze akademickim jak i komercyjnym. Grupę inicjującą stanowi 50 ekspertów z 10 krajów. 30 z Czech, Słowacji, Węgier, Hiszpanii, Włoch, Ukrainy, Rosji, Białorusi i Słowenii oraz 20 z Polski.
„W ramach IPRC realizować będziemy projekty badawczo-naukowe, ale także budować płaszczyznę współpracy nauki i biznesu, wymiany refleksji naukowej oraz promocji najwyższych standardów działań w zakresie komunikacji i PR” – podsumowuje dr Dudek, pomysłodawca konferencji, pełnomocnik Kanclerza WSH ds. Public Relations, President of International Public Relations Center.
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia.