poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMiędzynarodowy Komitet Olimpijski z nową identyfikacją wizualną

Międzynarodowy Komitet Olimpijski z nową identyfikacją wizualną

28 września 2022 roku Międzynarodowy Komitet Olimpijski zaprezentował zmienioną identyfikację wizualną, która ma na celu ożywienie marki olimpijskiej i jej podstawowych wartości.

Nowy system wizualny stworzono, by wzmocnić podstawowe wartości marki olimpijskiej, jednocześnie zwiększając spójność, rozpoznawalność i wpływ na wszystkie platformy, komunikację i publikacje MKOl – czytamy na oficjalnej stronie komitetu, olympics.com. 

Symbolem Igrzysk są pierścienie olimpijskie, zaprojektowane przez Pierre’a de Coubertina w 1913 roku. 

„Przez 125 lat Igrzyska Olimpijskie przekazywały przesłanie o inkluzywności, uniwersalności i nadziei. Nadszedł czas, aby połączyć te ponadczasowe wartości w kompleksowej olimpijskiej tożsamości marki” – wyjaśnia Marie Sallois, Brand Management Director w MKOl. „Ewoluująca marka posuwa dalej olimpijską tożsamość przez żywą, rozszerzoną paletę opartą na kolorach olimpijskich, inspirujące ilustracje i dostosowaną typografię” – wyjaśnia z kolei May Guerraoui, Head of Brand Management w MKOl.

Źródło: stillmed.olympics.com

Jak czytamy, nowa identyfikacja jest już wykorzystywana w szerokim zakresie wewnętrznych i zewnętrznych kanałów i projektów MKOl, przy czym platformy cyfrowe, takie jak olympics.com i aplikacja olimpijska, przechodzą obecnie kompletny rebranding, aby dostosować się do zmian i w nowy sposób łączyć się z odbiorcami.

Nowy wygląd marki został stworzony przez kanadyjską agencję Hulse & Durrell we współpracy z MKOl oraz zespołem międzynarodowych artystów, typografów i projektantów.

Według przewidywań pełne wprowadzenie zmienionej identyfikacji zostanie zakończone przed Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu w 2024 roku. W najbliższych miesiącach ma zadebiutować nowy zestaw olimpijskich piktogramów sportowych, zapewniając neutralny językowo i neutralny płciowo system ikon dla tożsamości olimpijskiej. Nowe ilustracje będą również stopniowo dodawane, aby wzbogacić i uaktualnić obecne zasoby marki, pozwalając jednocześnie na ciągłe zaangażowanie artystów i twórczych talentów – informuje olympics.com. (zd)

Źródło: stillmed.olympics.com

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj