Ministerstwo Klimatu i Środowiska poszukuje firmy, która zajmie się realizacją kampanii poświęconej parkom narodowym, w której weźmie udział influencer.
Resort opublikował postępowanie dotyczące przygotowania i przeprowadzenia ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej poświęconej Polskim Parkom Narodowym. W akcji ma wziąć udział influencer, a działania mają objąć jego media społecznościowe (kanał na YouTubie, profile na Instagramie i Facebooku).
Kampania ma mieć zasięg ogólnopolski i dotyczyć wszystkich 23 parków narodowych. Celem kampanii jest promowanie parków jako „sieci obszarów istotnych dla ochrony dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego będących jednocześnie szczególną atrakcją turystyczną”, a także pokazanie, że Polskie Parki Narodowe stanowią spójną, a jednocześnie różnorodną sieć. Kampania ma po pierwsze zwiększyć zainteresowanie opinii publicznej parkami i ich działalnością, po drugie – zbudować akceptację dla tych działań. Celem działań ma być także promowanie działań edukacyjnych i informacyjnych realizowanych przez poszczególne parki. Akcja ma też m.in. uświadomić odbiorcom wagę właściwych zachowań na obszarach chronionych.
Działania mają ponadto na celu zwiększenie świadomości grupy docelowej na temat PPN jako marki.
Influencer będzie miał za zadanie przede wszystkim przygotowanie i opublikowanie materiałów filmowych oraz relacji fotograficznych z wyjazdów do parków i ich bliskiej okolicy. Materiały te mają zostać wykorzystane w działaniach edukacyjnych w mediach społecznościowych. Stworzone przez influencera treści mają mieć charakter „spontanicznej relacji z perspektywy turysty, który nie jest ekspertem w tematyce przyrody i jej ochrony, ale poznaje je w trakcie wyprawy i dzieli się nimi z widzami”.
Jako influencera organizatorzy rozumieją osobę rozpoznawalną, (popularną, medialną, celebrytę bądź artystę) – mającą własne kanały w mediach społecznościowych z co najmniej 150 tys. subskrypcji na YouTubie, co najmniej 10 tys. obserwujących na Instagramie i co najmniej 60 tys. obserwujących na Facebooku.
Działania w ramach umowy mają zostać zrealizowane do 30 listopada 2023 roku.
Oferty można składać do 12 lipca 2023 roku do godziny 12:00 przez stronę. (mb)