1 marca 2024 roku aktorka Hanna Turnau opublikowała na swoim profilu na Instagramie film z Zakopanego, na którym słychać, jak przebrany za niedźwiedzia polarnego mężczyzna nakłania ją do zapłaty za nagranie. Powodem takiego zachowania miał być fakt, że wspomniany mężczyzna znajdował się na wideo. Opisaną sytuację wykorzystała IKEA, która w swoich mediach społecznościowych zapewniła, że jej produkt – pluszowego misia Snuttig – „można tulić, można fotografować i można kochać”.
Internauci często wspominają, że do Zakopanego nie warto wybierać się bez worka pieniędzy. Przekonała się o tym Hanna Turnau. W opublikowanym przez aktorkę filmie słychać, że była ona nakłaniania do zapłaty za „zrobienie zdjęcia” przez mężczyznę przebranego za niedźwiedzia polarnego.
„Halo, tu nie ma tak. Chcecie, to sobie zapłaćcie i potem nie ma sprawy” – mówił na nagraniu mężczyzna.
„Obojętnie, czy nagrywasz, czy cokolwiek to my tutaj stoimy, chcesz z nami, to proszę bardzo, zapłać nam” – dodał.
„Zakopane to jest bardzo sympatyczne miasto” – tymi słowami aktorka skwitowała zachowanie nieznajomego mężczyzny.
W opisie filmu Turnau dodała: „Kiedy chcesz nagrywać self-tape na Krupówkach lepiej weź gotówkę. Z życia wzięte”.
Źródło: instagram.com/hanna_turnau
Dwa dni po pojawieniu się w sieci nagrania z Krupówek wszelkie wątpliwości dotyczące zachowania spotkanego przez aktorkę człowieka postanowił rozwiać „Tygodnik Podhalański”. Na stronie internetowej opublikowano wiadomość, z której wynika, że przebrany za niedźwiedzia mężczyzna nie miał pozwolenia na pobieranie opłat od turystów. Jak podaje tygodnik, „został on ukarany mandatem za niezgodne z prawem zarabianie na wykonywaniu fotografii na Krupówkach”.
Całą sytuację postanowiła wykorzystać IKEA, która opublikowała w swoich serwisach społecznościowych zdjęcie pluszaka Snuttig, który jest dostępny w ofercie sklepu, z dopiskiem: „Można robić zdjęcia”.
„Można tulić, można fotografować i można kochać” – napisała IKEA.
Post ten spotkał się z pozytywną reakcją internautów, którzy chętnie go udostępniają. Obecnie wpis marki IKEA na Facebooku zebrał około 17 tys. reakcji.
Źródło: facebook.com/IKEApl
Na głośną sytuację postanowili zareagować także m.in. ŁKS Łódź, Miasto Gdańsk czy PKP. Oni także zdecydowali się w humorystyczny sposób nawiązać w swoich mediach społecznościowych do wydarzenia z Zakopanego.
Źródło: facebook.com/gdansk
Źródło: twitter.com/LKS_Lodz
Źródło: facebook.com/grupa.pkp.sa
(ao)