Moc Miejsca to unikalny projekt cyklicznych spotkań, bazujących na wymianie poglądów i wiedzy z zakresu budowania lokalnych inicjatyw, promocji miejsc, miast i regionów oraz kreowania regionalnych marek i produktów. Każda edycja to wystąpienia prelegentów zaangażowanych w tworzenie i rozwój marek miejsc. Ich historie i dobre praktyki mogą stanowić inspirację do poprawy jakości życia
w regionie.
„Główna idea projektu Moc Miejsca to odkrywanie inspirujących «miejsc z mocą», czerpanie z doświadczeń innych oraz wymiana dobrych praktyk. Unikalną moc mają nie tylko miejsca, miasta, regiony i lokalne inicjatywy, ale również silne marki, które będą prezentowane podczas spotkań. Inspirującą moc tworzą ludzie, dlatego na spotkania zapraszani będą również twórcy unikalnych projektów, potrafiący zarażać pasją i chęcią do działania. Moc Miejsca to przestrzeń do dialogu różnych wzajemnie zależnych grup – przedstawicieli administracji publicznej, przedsiębiorców, pozarządowców i aktywnych mieszkańców miasta” – podkreślają organizatotzy..
Pierwsze spotkanie „Moc miejsca” odbędzie się 20 czerwca o g.19 w kawiarni Pauza In Garden w Małopolskim Ogrodzie Sztuki, przy ulicy Rajskiej 12 w Krakowie. Kolejne, począwszy od września b.r., organizowane będą raz w miesiącu. Spotkania są bezpłatne i mają charakter otwarty.
Zapraszani prelegenci, zaangażowani w rozwój marek miejsc – przedsiębiorcy, przedstawiciele samorządów lokalnych, administracji państwowej, organizacji turystycznych, a także pracownicy agencji kreatywnych i aktywni mieszkańcy, na każdym ze spotkań będą dzielić się wiedzą i pomysłami dotyczącymi konkretnych rozwiązań dla miejsc, miast i regionów. Każdy z gości przekaże też swój inspirujący, autorski przepis na utworzenie „miejsca z mocą», a sami uczestnicy będą mieli możliwość wymiany myśli i pomysłów oraz podzielenia się informacjami o trwających projektach i inicjatywach.
„To pierwszy taki projekt w Polsce. Naszym celem jest utworzenie unikalnej mapy tytułowych «miejsc z mocą”, czyli takich miejsc, miast, regionów lub marek, które mogą stanowić inspirację dla samorządów, ludzi biznesu, czy po prostu lokalnych społeczników. – mówi Adrian Gamoń, współzałożyciel projektu, właściciel agencji Social Frame. Wierzymy, że tego rodzaju spotkania z przestrzenią do dialogu różnych powiązanych ze sobą grup, mogą przełożyć się na lepszą jakość życia w miastach i regionach, a także wnieść konkretną wartość dla biznesu, administracji oraz organizacji pozarządowych” – dodaje.
Gośćmi inauguracyjnej edycji Mocy Miejsca będą:
➞ Grzegorz Kosson (strateg, pisarz, opowie o współtworzeniu strategii marki narodowej Kazachstanu)
➞ Janusz Demkowicz (pomysłodawca Bieszczadzkich Drezyn Rowerowych opowie o rewitalizacji historycznej linii kolejowej 108 Zagórz – Krościenko)
➞ Izabela Chyłek (właścicielka Pauzy In Garden opowie o sukcesie kawiarni usytuowanej w Małopolskim Ogrodzie Sztuki)
➞ Janusz Makuch (jeden z założycieli Festiwalu Kultury Żydowskiej opowie o mocy, jaka drzemie w marce FKŻ)
➞ Beata Kwiecińska i Maciej Dąbrowski (przedstawiciele Domu Kultury INSPIRO zdradzą, jak nieformalna grupa przekształciła się w prężnie działającą instytucję kultury)
Idea spotkań Moc Miejsca powstała przy okazji prac nad programem studiów podyplomowych „Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych”. Celem i misją kierunku studiów jest wykształcenie specjalistów w zakresie kreowania i zarządzania markami miejsc, miast czy regionów oraz ekspertów w zakresie kreowania i promocji lokalnych marek, atrakcji turystycznych czy produktów. Nowatorska propozycja dydaktyczna dla pracowników administracji publicznej, samorządów lokalnych, organizacji turystycznych, agencji kreatywnych oraz przedsiębiorców rusza na Akademii Górniczo – Hutniczej od października 2016 r. Więcej informacji na temat studiów na stronie: www.marketingmiejsc.edu.pl
Prelegenci:
Grzegorz Kosson – strateg, pisarz, posiadający w swoim portfolio nagradzane marki miejsc, regionów i państw. Ekspert ds. komunikacji marketingowej i zarządzania wartością oraz specjalista w zakresie storytellingu, tworzy marki i idee, które zmieniają świat na lepsze. Tematem jego wystąpienia będzie Kazachstan, jako przykład strategii marki narodowej, któtą współtworzył prelegent.
Janusz Demkowicz – współzałożyciel zespołu Tołhaje, wraz z żoną Magdą prowadzi Zagrodę Magija Twórcze Bieszczady. Pomysłodawca Bieszczadzkich Drezyn Rowerowych – przedsięwzięcia, łączącego turystykę i zamiłowanie do tradycji kolejarskiej, wyróżnionego certyfikatem Najlepszy Produkt Turystyczny Polski 2015. Prelegent opowie o rewitalizacji historycznej linii kolejowej 108 Zagórz – Krościenko. Pomysł, który początkowo wydawał się być niemożliwy do zrealizowania, stał się sukcesem, fascynującym tysiące osób.
Izabela Chyłek – aktywistka miejska, menadżerka kultury, właścicielka Pauzy In Garden, współwłaścicielka Pasażu, organizatorka targów mody polskiej i polskiego dizajnu KIERMASH, pomysłodawczyni stojaka rowerowego Małopolska. Na co dzień prowadzi Pauzę In Garden w Małopolskim Ogrodzie Sztuki, a sukces tego miejsca będzie tematem jej wystąpienia.
Janusz Makuch – jeden z założycieli Festiwalu Kultury Żydowskiej, odbywającego się nieprzerwanie od ponad 20 lat w Krakowie na Kazimierzu. Z kameralnego wydarzenia FKŻ urósł do jednego z najważniejszych wydarzeń kulturalnych miasta i kraju, pozostając jednym z najbardziej znanych poza granicami Polski. Prelegent opowie o najlepiej kojarzonej na świecie krakowskiej marce.
Beata Kwiecińska – menedżerka i animatorka kultury oraz Maciej Dąbrowski – kompozytor muzyki teatralnej i filmowej, od 2009 roku z powodzeniem prowadzą Dom Kultury INSPIRO. Uwielbiają pracę z dziećmi, dla których zmieniają Świat. Fascynuje ich siła oddolnych inicjatyw, energia lokalnych społeczności i fakt, że wszystko jest możliwe. Ambasadorzy INSPIRO zdradzą jak nieformalna grupa przekształciła się w prężnie działającą instytucję, związaną z upowszechnianiem kultury.
Inicjatorzy projektu:
Adrian Gamoń – współzałożyciel agencji Social Frame. Pasjonat nowych mediów, content designu i opowiadania historii – wszystkiego, co związane jest ze współczesnym komunikowaniem się. Wierzy, że dobra komunikacja może zmienić świat. Twórca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Social Media & Content Marketing na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Współtwórca koncepcji komunikacji m. in. dla marki Małopolska w social media. Od ponad 3 lat współtworzy komunikację marki Małopolska w Internecie. Koordynator turystycznej kampanii promocyjnej dla Małopolskiej Organizacji Turystycznej.
Jacek Gądecki – socjolog i antropolog społeczno-kulturowy. Zajmuje się socjologią i antropologią miasta i architektury oraz życia codziennego. Jego projekty badawcze dotyczą relacji między architekturą i tożsamością, a także przemian miejskich związanych ze stylem życia. Badał m.in. procesy grodzenia osiedli i gentryfikacji. Obecnie zajmuje się przestrzeniami innowacji oraz zamieszkiwaniem.
PRoto.pl jest patronem medialnym projektu.
Więcej informacji Facebooku
Link do strony wydarzenia na Facebooku