Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
środa, 28 maja, 2025
Strona głównaAktualnościModel subskrypcyjny cieszy się dużą popularnością wśród Polaków

Model subskrypcyjny cieszy się dużą popularnością wśród Polaków

Ponad 60 proc. Polaków kupujących online korzysta z wirtualnych usług subskrypcyjnych, w tym dostępu do platformy z filmami i serialami – wynika z raportu przygotowanego przez Santander Consumer Bank „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”. Jak pokazuje badanie, tylko 35 proc. respondentów nie wykupuje żadnych subskrypcji. 

Aż 79 proc. badanych korzystających z internetowych usług subskrypcyjnych to osoby w wieku od 18 do 29 lat, a 75 proc. od 30 do 39 lat. Takie rozwiązanie jest wybierane przez 79 proc. ankietowanych zarabiających między 5 tys. a prawie 7 tys. zł netto. 

Raport wskazuje, że pomimo dużej popularności usług subskrypcyjnych, 32 proc. respondentów posiada tylko jedno takie rozwiązanie. 28 proc. deklaruje natomiast, że zdecydowało się na dwie takie usługi, a 23 proc. wskazało trzy. 

Najczęściej wybieranym rodzajem subskrypcji internetowej są serwisy streamnigowe z filmami i serialami (91 proc.). Na drugim miejscu znalazły się platformy muzyczne (34 proc.), a zaraz za nimi serwisy z e-bookami i audiobookami (15 proc.).

Wśród 92 proc. badanych, którzy przyznali, że są użytkownikami mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram, 44 proc. odpowiedziało, że gdyby były one dostępne jedynie w modelu subskrypcyjnym, nie chcieliby dłużej z nich korzystać. Najwięcej respondentów, którzy wskazali taką odpowiedź, to osoby o najniższych dochodach sięgających do niecałych 2 tys. zł (53 proc.) oraz mieszkańcy średnich miast od 50 do 250 tys. osób (52 proc.). (ao)

O badaniu: Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na przełomie września i października 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków kupujących w internecie. Próba n = 1000.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj