niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościModel subskrypcyjny cieszy się dużą popularnością wśród Polaków

Model subskrypcyjny cieszy się dużą popularnością wśród Polaków

Ponad 60 proc. Polaków kupujących online korzysta z wirtualnych usług subskrypcyjnych, w tym dostępu do platformy z filmami i serialami – wynika z raportu przygotowanego przez Santander Consumer Bank „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”. Jak pokazuje badanie, tylko 35 proc. respondentów nie wykupuje żadnych subskrypcji. 

Aż 79 proc. badanych korzystających z internetowych usług subskrypcyjnych to osoby w wieku od 18 do 29 lat, a 75 proc. od 30 do 39 lat. Takie rozwiązanie jest wybierane przez 79 proc. ankietowanych zarabiających między 5 tys. a prawie 7 tys. zł netto. 

Raport wskazuje, że pomimo dużej popularności usług subskrypcyjnych, 32 proc. respondentów posiada tylko jedno takie rozwiązanie. 28 proc. deklaruje natomiast, że zdecydowało się na dwie takie usługi, a 23 proc. wskazało trzy. 

Najczęściej wybieranym rodzajem subskrypcji internetowej są serwisy streamnigowe z filmami i serialami (91 proc.). Na drugim miejscu znalazły się platformy muzyczne (34 proc.), a zaraz za nimi serwisy z e-bookami i audiobookami (15 proc.).

Wśród 92 proc. badanych, którzy przyznali, że są użytkownikami mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram, 44 proc. odpowiedziało, że gdyby były one dostępne jedynie w modelu subskrypcyjnym, nie chcieliby dłużej z nich korzystać. Najwięcej respondentów, którzy wskazali taką odpowiedź, to osoby o najniższych dochodach sięgających do niecałych 2 tys. zł (53 proc.) oraz mieszkańcy średnich miast od 50 do 250 tys. osób (52 proc.). (ao)

O badaniu: Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na przełomie września i października 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków kupujących w internecie. Próba n = 1000.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj