Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Monday Group zrealizuje kampanie skierowane do Ukraińców. Współpracuje z agencją Sasquatch Digital. w połowie sierpnia 2022 roku monday group poinformowało o rozpoczęciu współpracy z ukraińską agencją sasquatch digital, zajmującą się m.in. marketingiem w mediach społecznościowych. dzięki partnerstwu monday comms i monday digital będą oferować klientom realizację kampanii kierowanych do obywatelek i obywateli ukrainy przebywających w polsce, a także prowadzenie działań skierowanych bezpośrednio na rynek ukraiński. poza współpracą projektową sasquatch digital dostarcza polskiej agencji insighty, analizy i raporty dotyczące sytuacji ukraińców w polsce. jak czytamy w komunikacie, obecnie w polsce przebywa ok. 3,37 mln ukraińców, a prawie 2/3 z nich to osoby z wyższym wykształceniem. miejscem życia większości z nich są największe metropolie, bo przybywający liczą na lepsze perspektywy zatrudnienia w tych miastach. „w wyniku przedłużającej się wojny, polska przestała być dla nich krótkofalowym schronieniem, a stała się – przynajmniej tymczasowo – nowym domem. jak wynika z badania uchodźcy z ukrainy w polsce, czechach i rumunii przygotowanego przez ewl, fundację na rzecz wspierania migrantów na rynku pracy ewl i studium europy wschodniej uw, aż 61 proc. z nich planuje podjąć pracę w naszym kraju” – przekazuje monday group. jak jednak zwraca uwagę roman gerashchenko, ceo sasquatch digital, zamieszkanie w polsce w obliczu wojny było koniecznością, a nie zaplanowanym działaniem. przybywający nie mieli więc czasu, by powoli zaadaptować się do nowej rzeczywistości. okazuje się, że tylko 26 proc. uchodźców posługuje się językiem polskim w stopniu pozwalającym na swobodną komunikację, ale nie jest to biegła znajomość. „zatem używanie języka ukraińskiego i posługiwanie się kodami kulturowymi ukrainy jest czymś, co jest kluczowe w dotarciu do naszych rodaków z właściwym przekazem” – mówi gerashchenko. adam kozłowski, vp digital & creative strategist w monday group, zauważa, że coraz więcej marek prowadzi kampanie skierowane do obywateli ukrainy czy dodaje do spotów reklamowych ukraińskojęzyczne napisy, a większe portale ogólnoinformacyjne publikują artykuły w tym języku. „jednak mimo tego, że marki zaczynają uwzględniać język ukraiński w swoich kampaniach, to nadal niewiele z nich zaczęło uwzględniać w nich… ukraińców. współpraca z sasquatch digital jest konieczna, żebyśmy mogli zrobić właśnie ten kolejny krok – naprawdę zrozumieć potrzeby tej grupy i mądrze przełożyć je na działania” – mówi. (mb).
W połowie sierpnia 2022 roku Monday Group poinformowało o rozpoczęciu współpracy z ukraińską agencją Sasquatch Digital, zajmującą się m.in. marketingiem w mediach społecznościowych. Dzięki partnerstwu Monday Comms i Monday Digital będą oferować klientom realizację kampanii kierowanych do obywatelek i obywateli Ukrainy przebywających w Polsce, a także prowadzenie działań skierowanych bezpośrednio na rynek ukraiński.
Poza współpracą projektową Sasquatch Digital dostarcza polskiej agencji insighty, analizy i raporty dotyczące sytuacji Ukraińców w Polsce.
Jak czytamy w komunikacie, obecnie w Polsce przebywa ok. 3,37 mln Ukraińców, a prawie 2/3 z nich to osoby z wyższym wykształceniem. Miejscem życia większości z nich są największe metropolie, bo przybywający liczą na lepsze perspektywy zatrudnienia w tych miastach. „W wyniku przedłużającej się wojny, Polska przestała być dla nich krótkofalowym schronieniem, a stała się – przynajmniej tymczasowo – nowym domem. Jak wynika z badania Uchodźcy z Ukrainy w Polsce, Czechach i Rumunii przygotowanego przez EWL, Fundację na rzecz Wspierania Migrantów na Rynku Pracy EWL i Studium Europy Wschodniej UW, aż 61 proc. z nich planuje podjąć pracę w naszym kraju” – przekazuje Monday Group.
Jak jednak zwraca uwagę Roman Gerashchenko, CEO Sasquatch Digital, zamieszkanie w Polsce w obliczu wojny było koniecznością, a nie zaplanowanym działaniem. Przybywający nie mieli więc czasu, by powoli zaadaptować się do nowej rzeczywistości. Okazuje się, że tylko 26 proc. uchodźców posługuje się językiem polskim w stopniu pozwalającym na swobodną komunikację, ale nie jest to biegła znajomość. „Zatem używanie języka ukraińskiego i posługiwanie się kodami kulturowymi Ukrainy jest czymś, co jest kluczowe w dotarciu do naszych rodaków z właściwym przekazem” – mówi Gerashchenko.
Adam Kozłowski, VP Digital & Creative Strategist w Monday Group, zauważa, że coraz więcej marek prowadzi kampanie skierowane do obywateli Ukrainy czy dodaje do spotów reklamowych ukraińskojęzyczne napisy, a większe portale ogólnoinformacyjne publikują artykuły w tym języku. „Jednak mimo tego, że marki zaczynają uwzględniać język ukraiński w swoich kampaniach, to nadal niewiele z nich zaczęło uwzględniać w nich… Ukraińców. Współpraca z Sasquatch Digital jest konieczna, żebyśmy mogli zrobić właśnie ten kolejny krok – naprawdę zrozumieć potrzeby tej grupy i mądrze przełożyć je na działania” – mówi. (mb)