niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościMuzułmanie świętują Boże Narodzenie w kampanii Tesco

Muzułmanie świętują Boże Narodzenie w kampanii Tesco

W bożonarodzeniowej reklamie Tesco w Wielkiej Brytanii pokazano 14 rodzin, z których każda przygotowywała świątecznego indyka – czytamy na noizz.pl. W filmie stworzonym przez sieć marketów Boże Narodzenie świętują także muzułmanie. „Na pierwszy rzut oka intencje Tesco są godne podziwu, bo marketingowcy w przemiły sposób pokazali różne grupy społeczne składające się na wielokulturowe brytyjskie społeczeństwo” – pisze Paweł Korzeniowski.

Kampania Tesco spotkała się jednak z krytyką ze strony internautów, zarówno wyznawców religii chrześcijańskiej, jak i islamu – czytamy w źródle. Pierwsza z wymienionych grup miała za złe firmie, że ta w bożonarodzeniowej reklamie uwzględniła muzułmanów. „Zastanawiam się, czy Tesco umieści kiedyś białą rodzinę celebrującą muzułmańskie święta. Polityczna poprawność rujnuje to państwo. Tesco straciło moje pieniądze” – noizz.pl przytacza treść jednego z komentarzy opublikowanego na Twitterze.

Jak pisze Korzeniowski, sieć zareagowała na pojawiające się krytyczne wpisy i oznajmiła, że w Tesco wszyscy są mile widziani. Wielu muzułmanów pozytywnie odebrało reklamę. Pisali w mediach społecznościowych, że lubią czas świąt Bożego Narodzenia, a część z nich ma nawet w domu choinkę.

Nie wszystkim wyznawcom islamu reklama się jednak spodobała – czytamy. Nafisy Bakkar, CEO Amaliah, platformy która reprezentuje muzułmanki, przyznała, że jej zdaniem kampania Tesco jest powierzchowna. „Oczywiście, wiele muzułmanów, w tym ja, spędza święta w gronie rodzin, jedząc i oglądając filmy. W tej kwestii nie różnimy od większości Brytyjczyków, dla których Boże Narodzenie nie ma znaczenia religijnego. Tyle że ja, moja rodzina i wielu wyznawców islamu spożywa na co dzień wyłącznie posiłki halal (halal – to, co jest dozwolone w świetle szariatu – przyp. red.). Niestety, pracownik Tesco powiedział mi, że nie sprzedają indyka halal i nie zrobią też wyjątku na okres świąteczny” – noizz.pl przytacza wypowiedź Bakkar dla The Independent.

Według kobiety reklama Tesco uwydatnia powierzchowność dzisiejszych firm, które pod pretekstem pokazania swojej otwartości chcą jedynie zrobić dobre wrażenie – podaje źródło. (pp)

Zdjęcie główne: youtube.com / Guardian News

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj