sobota, 9 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNa kampanię „#SzczepimySię” wydano ponad 25 mln zł

Na kampanię „#SzczepimySię” wydano ponad 25 mln zł

Kampania „#SzczepimySię” kosztowała ponad 25 mln zł – pisze press.pl. Portal podaje, że Centrum Informacyjne Rządu przedstawiło wykaz umów dotyczących działań reklamowych związanych z akcją.

Czytaj więcej: Cezary Pazura promuje szczepienia przeciw COVID-19

Jak czytamy, media Fratrii, czyli „Sieci” i wPolityce.pl, dostały dwa razy więcej pieniędzy niż Wirtualna Polska. Pieniądze nie trafiły do Ringier Axel Springer Polska (właściciela m.in. Onetu i Faktu) i Agory (wydawcy Gazety Wyborczej).

Press.pl podaje, że lista obejmuje 24 podmioty, jednak tylko przy umowie z TVP nie podano kwoty. Czytamy, że według informacji „Pressa” umowa z telewizją może opiewać na około milion złotych.

Jak dalej czytamy, według informacji podanych przez CIR największą wartość – 4,98 mln zł – ma umowa z wrocławską agencją reklamy internetowej Interprima, która obejmuje zakup reklam w serwisach społecznościowych. 3 mln zł wydano na kampanię w mediach Grupy RMF, a 2,57 mln zł to kwota umowy z Polsat Media – podaje źródło. Czytamy też, że na 1,78 mln zł podpisano umowę z firmą Production Services Poland, należącą do ATM Grupy, której powierzono produkcję spotów i przeprowadzenie sesji zdjęciowej.

Poczcie Polskiej zapłacono 3,11 mln zł za dostarczenie blisko 15 mln druków bezadresowych ma wartość. 1,77 mln zł trafiło z kolei do firmy Prografix za przygotowanie tych druków – pisze dalej press.pl. Czytamy też, że zawarto umowy z Wojskowymi Zakładami Kartograficznymi, Polskim Radiem i Time SA opiewające na ponad milion złotych każda. Łącznie 1,86 mln zł zapłacono sześciu firmom zajmującym się reklamą zewnętrzną.

Dalej czytamy, że umowa z Wirtualną Polską opiewa na 200 tys. zł, z kolei z Fratrią – na 400 tys. zł. Jak pisze źródło, Fundacja Lux Veritatis  otrzymała 400 tys. zł, Niezależne Wydawnictwo Polskie – 200 tys. zł, Telewizja Republika – 200 tys. zł, Fundacja Instytut Nowych Mediów – 100 tys. zł.

Press.pl podaje, że umowy zawarto także z COAR – na 76,3 tys. zł za nalepki samoprzylepne – i BG Koszulkowo.pl: 16,3 tys. zł za koszulki.

Źródło przypomina też, że Kancelaria Prezesa Rady Ministrów poprosiła media także o nieodpłatną emisję spotów rządowej kampanii. Pojawiły się one w TVP, TVN, RMF i radiach Agory, „choć media tej ostatniej spółki nie zostały uwzględnione w budżecie na kampanię”. „Bezpłatnego czasu reklamowego nie udostępniły natomiast prywatne media sprzyjające PiS, które jak wynika z zestawienia CIR, zarobiły na rządowym zleceniu” – pisze źródło. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj