Za nami nagranie Gali Finałowej XIV edycji projektu Superbrands Polska. „W okolicznościach niepewności, braku stabilizacji rynku i jednocześnie na nowo odkrytych wartości, które się zrodziły w tym trudnym czasie, odbyła się 9 września 2020 roku uroczysta Gala Finałowa Superbrands, która zakończyła XIV edycję projektu. W tym roku, wyjątkowo, po raz pierwszy w historii Superbrands, Gala w całości była nagrywana w studio telewizyjnym” – piszą organizatorzy.
„Rok 2020 wpisze się na kartach historii jako rok, w którym Covid-19 zatrzymał świat i nasze życie takie, jakie znamy. Rok, w którym pandemia wywołała szok, strach, lęk i poczucie niepewności. Stanowiła ogromne wyzwanie dla pracowników ochrony zdrowia, którzy stali się bohaterami tego okresu. Stała się przyczyną szeregu niespodziewanych wydarzeń społeczno-gospodarczych. Część z nas straciła pracę, wszyscy byliśmy przez wiele tygodni zamknięci w domu, pracując zdalnie, co spowodowało konieczność wprowadzania szybkich zmian i podejmowania decyzji przy niewielkiej ilości danych. Wydarzenia ostatnich miesięcy sprawiły, że jesteśmy lepszymi ludźmi. Zbliżyliśmy się do siebie. Marki także się zmieniły. Pokazały nową jakość komunikacji i działań opartych o wartości takie jak solidarność, empatia, współpraca, odpowiedzialność, szacunek, zaufanie” – podkreślają.
Statuetki oraz Albumy Superbrands odebrali przedstawiciele 39 marek konsumenckich i biznesowych – Laureatów tytułu Superbrands 2020 i Business Superbrands 2020.
W trakcie Gali miała miejsce premiera Albumu Superbrands, prezentującego nie tylko historie sukcesu nagrodzonych marek w roku 2020, lecz także ich działać CSR w rzeczywistości COVID-19. Każda marka otrzymała album z personalizowaną obwolutą.
Szczególne wyróżnienie – Nagrodę Honorową Superbrands – przyznawaną co roku wybitnym osobistościom wpływającym pozytywnie na wizerunek Polski za granicą otrzymał Marian Turski. „Jego droga życiowa, działalność publiczna, społeczna i publicystyczna godne są najwyższego szacunku i podziwu. Wybitne dokonania na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu i wszelkiej dyskryminacji, konsekwencja w utrwalaniu pamięci historycznej, szerzenie idei tolerancji, empatii, współczucia a przede wszystkim poszanowania godności człowieka są moralnym drogowskazem dla Polski i świata, tak bardzo potrzebnym w dzisiejszym świecie” – komentują organizatorzy Superbrands.
Marian Turski znalazł się wśród uhonorowanych tą nagrodą w ubiegłych latach osobistości takich jak: Lech Wałęsa, Jerzy Buzek, WOŚP, Andrzej Wajda, Robert Lewandowski, Krzysztof Penderecki czy Janina Ochojska.
W XIV edycji nagród Superbrands laureatami są marki, które zostały wyróżnione tytułem Superbrands 2020 w obszarze B2C, a także marki, które doceniono w obszarze B2B i nagrodzono tytułem Business Superbrands 2020.
W gronie marek nagrodzonych w XIV edycji Superbrands Polska znalazły się:
AMS, ANWIL, APART, AXA, BIOVITAL, BOSCH, CEKOL, CEWE, CISOWIANKA, COCCOLINO, CONTINENTAL, DEKORAL, DPD, DRUTEX, ERGO HESTIA, FIT&EASY, FORBES, GAZETA.PL, INNOGY, JAN NIEZBĘDNY, JEDYNKA, KOLASTYNA, LEGO, LUKSJA, LUX MED, M1, NATUREK, ONET, POLBRUK, PORCELANA ĆMIELÓW, SAATCHI & SAATCHI, THERMOMIX, TOŁPA, TORK, UNIQA, VELUX, WARTA, WIELKOPOLSKI, WIRTUALNA POLSKA.
Proces Certyfikacji Superbrands 2020
Badanie Superbrands to największe w Polsce konsumenckie badanie siły i wizerunku marki. Łączna próba badawcza obejmuje ponad 10 tys. respondentów, a ocenie poddanych zostaje blisko 2 tys. marek zgrupowanych w 100 kategoriach.
Proces certyfikacji wspiera Rada Marek – stałe grono doradcze dla Superbrands w Polsce, które tworzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Wyniki ich obrad w połączeniu z opiniami konsumentów wpływają na końcową ocenę marek konsumenckich.
Eksperci Konfederacji Lewiatan ocenili jakość produktów lub usług, jakość relacji B2B, innowacyjność, działania CSR.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu. (mb)