sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościNajbardziej opiniotwórcze media w maju

Najbardziej opiniotwórcze media w maju

Maj został zdominowany przez tematykę polityczną związaną ze sporem wokół Trybunału Konstytucyjnego i decyzjami podejmowanymi przez Komisję Europejską. Na fotelu lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” znalazł się dziennik Rzeczpospolita, wyprzedzając Gazetę Wyborczą oraz telewizja TVN24 – wynika z najnowszego raportu IMM. Kolejne miejsca zajęło Radio RMF FM oraz Dziennik Gazeta Prawna.

 

 

Szerokim echem w mediach odbiła się informacja dotycząca audytu rządów PO/PSL oraz tematy związane z antyrządowym marszem opozycji i KOD-u zorganizowanym w Warszawie. Często komentowano również kwestię poparcia przez Prawo i Sprawiedliwość kandydatury Donalda Tuska na drugą kadencję, na stanowisko szefa Rady Europejskiej oraz wygrany proces Kamila Durczoka z wydawcą tygodnika Wprost.

Prasa

Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik Rzeczpospolita, wyprzedzając Gazetę Wyborczą oraz Dziennik Gazetę Prawną. Rzeczpospolita zawdzięcza swoją wysoką pozycję informacjom na temat przedłużenia przez Komisję Europejską rozmów z polskim rządem w sprawie Trybunalu Konstytucyjnego.

 

 

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tygodników znalazło się wSieci, w związku z podsumowaniem roku prezydentury Andrzeja Dudy, wyprzedzając Do Rzeczy oraz Gazetę Polską.

 

Najczęściej cytowanym miesięcznikiem był Forbes, za sprawą publikacji rankingu najbogatszych łodzian, pokonując magazyny Twój Styl oraz Playboy.

 

 

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych dominowała TVN24, wyprzedzając TVN oraz TVP info. TVN24 zawdzięcza swoją pozycję informacjom na temat decyzji podejmowanych przez Komisję Europejską w odniesieniu do Polski oraz rozmowie z byłym pierwszym sędzią Sądu Najwyższego – profesorem Adamem Strzemboszem, który zaapelował do sędziów o zachowanie niezawisłości w orzekaniu.  

 

 

Radio

Na lidera wśród stacji radiowych wysunęło się RMF FM, pokonując Radio ZET, za sprawą publikacji na temat strajku pielęgniarek w Centrum Zdrowia Dziecka. Na kolejnym miejscu znalazło się radio PR1, w związku z informacjami na temat kontrowersyjnych słów Billa Clintona o Polsce.

 

Portale internetowe

Najpopularniejszym portalem w maju został portal wpolityce.pl, który opublikował listę podsłuchiwanych dziennikarzy w okresie 2007-2015 za czasów rządów PO-PSL, przekazaną przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Kolejne miejsca zajął portal wirtualnemedia.pl oraz rp.pl.

 

Media ekonomiczne

Dziennik Gazeta Prawna ponownie dominował wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych, wyprzedzając Puls Biznesu oraz money.pl.

 

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych dominowała Gazeta Wrocławska, w związku z publikacjami o śmierci mężczyzny na komisariacie policji, wyprzedzając Radio Szczecin. Na trzeciej pozycji uplasował się Dziennik Łódzki, który opublikował informacje na temat radnej z Piotrkowa Trybunalskiego zarabiającej na prowadzeniu serwisów pornograficznych.

Karolina Masalska, specjalista ds. PR IMM

Badanie przeprowadzono na podstawie 5 026 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 maja 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 5 099 razy (2 724 razy w prasie, 1 713 w telewizji i 662 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
•    prasowych,
•    portali internetowych,
•    stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.  

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj