niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościDobre praktyki przetargowe – o tym m.in. mówiono na konferencji Polzak Marketing...

Dobre praktyki przetargowe – o tym m.in. mówiono na konferencji Polzak Marketing 2018

13 czerwca 2018 roku w Centrum Konferencyjnym Legii Warszawa odbyła się konferencja Polzak Marketing 2018, której organizatorami byli Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Agencji Eventowych SAR oraz THINK MICE. Podczas wydarzenia dyskutowano o najważniejszych problemach, wyzwaniach oraz sukcesach branży komunikacji marketingowej.

Konferencja Polzak po raz pierwszy odbyła się w 2017 roku, zaś jej motywem przewodnim były procesy przetargowe realizowane w branży komunikacji marketingowej. Po raz pierwszy wtedy zaprezentowano też projekt „Dobry przetarg”, w ramach którego stworzono dokument zatytułowany „Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej”, zawierający opis najbardziej efektywnych praktyk oraz szczegółowe wskazówki i wzory dokumentów przetargowych dla poszczególnych kategorii marketingowych.

Na tegorocznej edycji konferencji nawiązano do tematów poruszanych w ubiegłym roku, zaś Agnieszka Kołodziejczak, Indirect Procurement Manager w LOTTE Wedel, oraz Magdalena Kołodziejska, kierownik komunikacji marketingowej w LOTTE Wedel, w swoim wystąpieniu pokazały, że dobre praktyki opisane w „Białej Księdze” można wcielić w życie, na przykładzie przetargu na zakup usług PR.

Podczas konferencji poruszono też temat inicjatywy Ogólnopolskiej Reprezentacji Marketerów, o której opowiedział Jacek Olechowski, prezes IAA Polska. Uczestnicy wydarzenia dowiedzieli się równiż, jaki jest główny cel, który stawiają przed sobą marketerzy zrzeszeni w ramach organizacji – zmiana standardu badań mediowych w taki sposób, by w większym stopniu odpowiadały one na potrzeby marketerów.

Na konferencji Polzak Marketing 2018 wystąpiła też Katarzyna Paliwoda, Head of Business Central & Eastern Europe w Facebooku, której prelekcja poświęcona była ocenie efektywności działań w mediach społecznościowych. Z kolei wyzwaniom związanym z tworzeniem dobrego branded contentu poświęcone były prezentacje m.in. Ewy Wolskiej-Rzewuskiej, Co-managing Directora w Saatchi & Saatchi IS, oraz Aleksandry Popławskiej, Content Partnership Directora w Publicis Media.

O tym, jak stawiać cele w komunikacji marketingowej i jak je rozliczać, mówiły Agnieszka Kosik, CEO MediaCom, oraz Anna Putts, Head of Marketing Communication w UPC. Zaś odpowiedzi na pytanie, dlaczego założenia produkcyjne są istotnym elementem oferty na produkcję TV udzieliły Magdalena Olak, dyrektor zarządzająca/producent TANK, i Marta Mucha-Bajda, Local Category Manager w Asahi Breweries Europe.

Uczestnicy konferencji mieli też okazję wziąć udział w prezentacji wygłoszonej przez Tadeusza Żórawskiego, która poświęcona była funkcjonowaniu domów mediowych. Z kolei wystąpienie Magdaleny Budziszewskiej, Senior Marketing Managera w Costa Coffee Polska, oraz Zuzanny Warowny-Toruńskiej, założycielki Concept Spot, skupiało się na zagadnieniach związanych z relacją między jakością a ceną w zakupach usług marketingowych.

Tegoroczna edycja konferencji Polzak swoim zakresem tematycznym objęła również badania marketingowe – mówili o nich Katarzyna Fiedoruk, starszy specjalista ds. zakupów, i Tomasz Jędrkiewicz, Market Research Expert – oboje reprezentujący T-Mobile.

Podczas wydarzenia odbył się również panel dyskusyjny poświęcony relacjom między działaniami PR a eventami, w którym udział wzięli m.in. Karolina Borkowska-Bylicka, wiceprezes zarządu Public Dialog oraz Wojciech Cłapiński, wiceprezes zarządu El Padre.

Dyskusja o relacjach między eventami a PR-em nie była jedyną, która odbyła się w trakcie tegorocznej edycji Polzaku. Wydarzeniu towarzyszyła też otwarta debata branżowa z udziałem przedstawicieli Klubu Agencji Eventowych przy SAR, Stowarzyszenia Branży Eventowej oraz PSML, którzy rozmawiali m.in. o tym, jaki wpływ na branżę ma wejście w życie RODO oraz jak zmieniały się wynagrodzenia pracowników agencji eventowych w ciągu ostatnich 20 lat.

PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia. (jg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj