Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Dobre praktyki przetargowe – o tym m.in. mówiono na konferencji Polzak Marketing 2018. 13 czerwca 2018 roku w centrum konferencyjnym legii warszawa odbyła się konferencja polzak marketing 2018, której organizatorami byli polskie stowarzyszenie menedżerów logistyki i zakupów, stowarzyszenie komunikacji marketingowej sar, klub agencji eventowych sar oraz think mice. podczas wydarzenia dyskutowano o najważniejszych problemach, wyzwaniach oraz sukcesach branży komunikacji marketingowej. konferencja polzak po raz pierwszy odbyła się w 2017 roku, zaś jej motywem przewodnim były procesy przetargowe realizowane w branży komunikacji marketingowej. po raz pierwszy wtedy zaprezentowano też projekt „dobry przetarg”, w ramach którego stworzono dokument zatytułowany „biała księga branży komunikacji marketingowej”, zawierający opis najbardziej efektywnych praktyk oraz szczegółowe wskazówki i wzory dokumentów przetargowych dla poszczególnych kategorii marketingowych. na tegorocznej edycji konferencji nawiązano do tematów poruszanych w ubiegłym roku, zaś agnieszka kołodziejczak, indirect procurement manager w lotte wedel, oraz magdalena kołodziejska, kierownik komunikacji marketingowej w lotte wedel, w swoim wystąpieniu pokazały, że dobre praktyki opisane w „białej księdze” można wcielić w życie, na przykładzie przetargu na zakup usług pr. podczas konferencji poruszono też temat inicjatywy ogólnopolskiej reprezentacji marketerów, o której opowiedział jacek olechowski, prezes iaa polska. uczestnicy wydarzenia dowiedzieli się równiż, jaki jest główny cel, który stawiają przed sobą marketerzy zrzeszeni w ramach organizacji – zmiana standardu badań mediowych w taki sposób, by w większym stopniu odpowiadały one na potrzeby marketerów. na konferencji polzak marketing 2018 wystąpiła też katarzyna paliwoda, head of business central & eastern europe w facebooku, której prelekcja poświęcona była ocenie efektywności działań w mediach społecznościowych. z kolei wyzwaniom związanym z tworzeniem dobrego branded contentu poświęcone były prezentacje m.in. ewy wolskiej-rzewuskiej, co-managing directora w saatchi & saatchi is, oraz aleksandry popławskiej, content partnership directora w publicis media. o tym, jak stawiać cele w komunikacji marketingowej i jak je rozliczać, mówiły agnieszka kosik, ceo mediacom, oraz anna putts, head of marketing communication w upc. zaś odpowiedzi na pytanie, dlaczego założenia produkcyjne są istotnym elementem oferty na produkcję tv udzieliły magdalena olak, dyrektor zarządzająca/producent tank, i marta mucha-bajda, local category manager w asahi breweries europe. uczestnicy konferencji mieli też okazję wziąć udział w prezentacji wygłoszonej przez tadeusza żórawskiego, która poświęcona była funkcjonowaniu domów mediowych. z kolei wystąpienie magdaleny budziszewskiej, senior marketing managera w costa coffee polska, oraz zuzanny warowny-toruńskiej, założycielki concept spot, skupiało się na zagadnieniach związanych z relacją między jakością a ceną w zakupach usług marketingowych. tegoroczna edycja konferencji polzak swoim zakresem tematycznym objęła również badania marketingowe – mówili o nich katarzyna fiedoruk, starszy specjalista ds. zakupów, i tomasz jędrkiewicz, market research expert – oboje reprezentujący t-mobile. podczas wydarzenia odbył się również panel dyskusyjny poświęcony relacjom między działaniami pr a eventami, w którym udział wzięli m.in. karolina borkowska-bylicka, wiceprezes zarządu public dialog oraz wojciech cłapiński, wiceprezes zarządu el padre. dyskusja o relacjach między eventami a pr-em nie była jedyną, która odbyła się w trakcie tegorocznej edycji polzaku. wydarzeniu towarzyszyła też otwarta debata branżowa z udziałem przedstawicieli klubu agencji eventowych przy sar, stowarzyszenia branży eventowej oraz psml, którzy rozmawiali m.in. o tym, jaki wpływ na branżę ma wejście w życie rodo oraz jak zmieniały się wynagrodzenia pracowników agencji eventowych w ciągu ostatnich 20 lat. proto.pl było patronem medialnym wydarzenia. (jg).
13 czerwca 2018 roku w Centrum Konferencyjnym Legii Warszawa odbyła się konferencja Polzak Marketing 2018, której organizatorami byli Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Agencji Eventowych SAR oraz THINK MICE. Podczas wydarzenia dyskutowano o najważniejszych problemach, wyzwaniach oraz sukcesach branży komunikacji marketingowej.
Konferencja Polzak po raz pierwszy odbyła się w 2017 roku, zaś jej motywem przewodnim były procesy przetargowe realizowane w branży komunikacji marketingowej. Po raz pierwszy wtedy zaprezentowano też projekt „Dobry przetarg”, w ramach którego stworzono dokument zatytułowany „Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej”, zawierający opis najbardziej efektywnych praktyk oraz szczegółowe wskazówki i wzory dokumentów przetargowych dla poszczególnych kategorii marketingowych.
Na tegorocznej edycji konferencji nawiązano do tematów poruszanych w ubiegłym roku, zaś Agnieszka Kołodziejczak, Indirect Procurement Manager w LOTTE Wedel, oraz Magdalena Kołodziejska, kierownik komunikacji marketingowej w LOTTE Wedel, w swoim wystąpieniu pokazały, że dobre praktyki opisane w „Białej Księdze” można wcielić w życie, na przykładzie przetargu na zakup usług PR.
Podczas konferencji poruszono też temat inicjatywy Ogólnopolskiej Reprezentacji Marketerów, o której opowiedział Jacek Olechowski, prezes IAA Polska. Uczestnicy wydarzenia dowiedzieli się równiż, jaki jest główny cel, który stawiają przed sobą marketerzy zrzeszeni w ramach organizacji – zmiana standardu badań mediowych w taki sposób, by w większym stopniu odpowiadały one na potrzeby marketerów.
Na konferencji Polzak Marketing 2018 wystąpiła też Katarzyna Paliwoda, Head of Business Central & Eastern Europe w Facebooku, której prelekcja poświęcona była ocenie efektywności działań w mediach społecznościowych. Z kolei wyzwaniom związanym z tworzeniem dobrego branded contentu poświęcone były prezentacje m.in. Ewy Wolskiej-Rzewuskiej, Co-managing Directora w Saatchi & Saatchi IS, oraz Aleksandry Popławskiej, Content Partnership Directora w Publicis Media.
O tym, jak stawiać cele w komunikacji marketingowej i jak je rozliczać, mówiły Agnieszka Kosik, CEO MediaCom, oraz Anna Putts, Head of Marketing Communication w UPC. Zaś odpowiedzi na pytanie, dlaczego założenia produkcyjne są istotnym elementem oferty na produkcję TV udzieliły Magdalena Olak, dyrektor zarządzająca/producent TANK, i Marta Mucha-Bajda, Local Category Manager w Asahi Breweries Europe.
Uczestnicy konferencji mieli też okazję wziąć udział w prezentacji wygłoszonej przez Tadeusza Żórawskiego, która poświęcona była funkcjonowaniu domów mediowych. Z kolei wystąpienie Magdaleny Budziszewskiej, Senior Marketing Managera w Costa Coffee Polska, oraz Zuzanny Warowny-Toruńskiej, założycielki Concept Spot, skupiało się na zagadnieniach związanych z relacją między jakością a ceną w zakupach usług marketingowych.
Tegoroczna edycja konferencji Polzak swoim zakresem tematycznym objęła również badania marketingowe – mówili o nich Katarzyna Fiedoruk, starszy specjalista ds. zakupów, i Tomasz Jędrkiewicz, Market Research Expert – oboje reprezentujący T-Mobile.
Podczas wydarzenia odbył się również panel dyskusyjny poświęcony relacjom między działaniami PR a eventami, w którym udział wzięli m.in. Karolina Borkowska-Bylicka, wiceprezes zarządu Public Dialog oraz Wojciech Cłapiński, wiceprezes zarządu El Padre.
Dyskusja o relacjach między eventami a PR-em nie była jedyną, która odbyła się w trakcie tegorocznej edycji Polzaku. Wydarzeniu towarzyszyła też otwarta debata branżowa z udziałem przedstawicieli Klubu Agencji Eventowych przy SAR, Stowarzyszenia Branży Eventowej oraz PSML, którzy rozmawiali m.in. o tym, jaki wpływ na branżę ma wejście w życie RODO oraz jak zmieniały się wynagrodzenia pracowników agencji eventowych w ciągu ostatnich 20 lat.
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia. (jg)