W lipcu 2023 roku ruszyła kampania informacyjno-edukacyjna uruchomiona przez NASK i Ministerstwo Cyfryzacji.
Akcja „Oszust na spalonym” ma na celu przedstawienie najczęściej występujących zagrożeń w sieci oraz pokazanie trzech kroków zabezpieczenia się przed cyberoszustami.
W ramach kampanii eksperci NASK będą brać udział w programach Kanału Sportowego, m.in. „Hejtpark” czy „Stanowisko”.
Fragmenty programów i inne treści edukcyjne pojawią się również w mediach społecznościowych Krzysztofa Stanowskiego i Kanału Sportowego.
Z kolei na łamach portalu Weszło opublikowanych zostanie 20 tekstów na temat dezinformacji i cyberbezpieczeństwa w cyfrowych kontekstach. Stworzonych zostanie również 12 krótkich filmików o podobnej treści, które udostępnione zostaną na TikToku.
Działania podzielone są na pięć obszarów tematycznych: silne hasła internetowe, fałszywe sklepy online, niebezpieczne załączniki w mailach, fałszywe inwestycje w sieci oraz oszustwa na szybkie przelewy internetowe.
Kampania jest prowadzona w tradycyjnych mediach ogólnopolskich i lokalnych (radio, telewizja, prasa), a także w internecie oraz m.in. na dworcach, peronach i w pociągach.
Dostępny jest już pierwszy spot kampanii:
Źródło: YouTube/ WeszłoTV