sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNestlé i Disney wycofują reklamy z YouTube’a

Nestlé i Disney wycofują reklamy z YouTube’a

Koncerny takie jak Disney oraz Nestlé wycofały swoje reklamy z YouTube’a – poinformował portal bloomberg.com. Jest to reakcja na film zamieszczony przez blogera Matta Watsona, w którym przedstawia on sposób, w jaki komentarze pod wideo na platformie ułatwiają szerzenie pedofilii – pisze portal. Niektóre z nich były również umieszczane pod reklamami Nestlé czy Disneya.

Jak czytamy dalej, decyzję o wstrzymaniu emitowania reklam na YouTubie podjęli także producent gier wideo Epic Games i niemiecki gigant żywnościowy Dr. August Oetker KG – podaje źródło.

Matt Watson opublikował 20-minutowe wideo, w którym tłumaczy, jak komentarze pod filmami są wykorzystywane do odnajdywania nagrań, na których młode dziewczyny wykonują czynności, które można uznać za mające podtekst seksualny – pisze portal. Film Watsona pokazuje również, jak algorytmy YouTube’a po kliknięciu przez użytkownika w jeden z tych materiałów przekierowują go na inne o podobnej treści.

Rzeczniczka YouTube’a w odniesieniu do sprawy powiedziała, że „wszelkie treści, w tym komentarze, które zagrażają nieletnim, są odrażające i serwis ma wyraźne zasady zabraniające umieszczania ich na YouTubie”. „Natychmiast podjęliśmy czynności, usuwając konta i kanały, zgłaszając nielegalne działania władzom i wyłączając naruszające prawa komentarze” – cytuje słowa przedstawicielki platformy źródło.

Bloomberg.com poinformował, że we wtorek 19 lutego 2019 roku YouTube zaktualizował politykę dotyczącą sposobu obsługi treści, które „przekraczają granicę stosowności”. (pm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj