W marcu 2021 roku działalność rozpoczęła nowa agencja PR-u sportowego, Nice One Agency. Zespół specjalizuje się w tworzeniu i realizowaniu strategii komunikacji zarówno dla marek osobistych, jak i polskich oraz międzynarodowych brandów. Oprócz doradztwa wizerunkowego, PR-u, marketingu sportowego czy działań social mediach, agencja chce rozwijać także usługi z obszaru influencer marketingu.
Założycielem Nice One Agency jest Maciej Marculanis, który przez blisko dziesięć lat związany był z redakcjami sportowymi Ringier Axel Springer Polska. W ostatnich latach zajmował się doradztwem komunikacyjnym, marketingowym i socialmediowym w agencjach Maurent PR oraz 24/7Communication. Od blisko trzech lat pełni również funkcję menedżera Rafała Sonika, kierowcy rajdowego. Jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim.
„Naszą siłą są różnorodne doświadczenia, know-how oraz fakt, że pracując przez lata przy rajdach cross-country, staliśmy się wytrwałymi i cierpliwymi długodystansowcami” – mówi Maciej Marculanis. „Widząc wciąż rosnący potencjał sportu, chcemy jeszcze bardziej zbliżyć do siebie sportowców oraz marki. Naszym partnerem jest jedna z największych agencji influencer marketingu w Polsce – GetHero – dzięki czemu mamy stały dostęp do danych i globalnych trendów, a to w świecie błyskawicznie ewoluujących social mediów jest niezwykle cenne” – podkreśla.
Maciej Marculanis
Działania z zakresu social mediów prowadzi Agata Fedczyszyn, która wcześniej związana była m.in. z agencją Ancymony (wcześniej Schulz brand friendly) jako Social Media Specialist. Współpracowała z markami takimi jak LG, Lego Polska, Mercedes Benz, L’Oreal czy AbstrachujeTV. Ukończyła filologię polską z komunikacją społeczną na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Za działania z obszaru wsparcia mediowego i copywriterskiego odpowiada z kolei Kajetan Cyganik. W przeszłości był redaktorem sportowym w Grupie Onet, a także redaktorem prowadzącym serwisów dakar.pl, rugbypolska.pl i snowboards.pl. Aktualnie pełni także funkcję rzecznika prasowego w klubie rugby – Juvenii Kraków. Przez ostatnie dziewięć lat był Media Managerem Rafała Sonika. Jest absolwentem socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.
Aktualnie cały zespół agencji liczy siedem osób. Nice One Agency współpracuje teraz m.in. z Rafałem Sonikiem oraz Tomaszem Majewskim, przedsiębiorcą aktywnym w branży gier oraz kierowcą driftingowym. Z kolei Polski Związek Rugby powierzył agencji koordynację projektu transmisji telewizyjnych meczów Ekstraligi Rugby w TVP Sport. Zespół przygotowuje się również do organizacji tegorocznej, dziesiątej edycji akcji „Czystych Tatr” oraz planowanej inicjatywy „Czysty Bałtyk”. (kd)