Johnnie Walker, popularna szkocka marka whisky, dokonała zmiany w swojej prawie 200-letniej historii – podaje timesnownews.com. Firma wprowadziła kobiecą wersję logo w limitowanej serii Jane Walker. Jak dodaje źródło, uważa się, że nowy produkt jest próbą przyciągnięcia większej liczby kobiet do tego alkoholu, a także sposobem na uczczenie postępu w dziedzinie ich praw.
Czytaj więcej: Johnnie Walker jako Jane Walker?
Źródło: Twitter/ @JohnnieWalkerUS
Marka ogłosiła nowe logo z podekscytowaniem, ale w mediach społecznościowych, jak informuje timesnownews.com, pojawiły się słowa krytyki. Użytkownicy Twittera zarzucili firmie, że opisywana zmiana to strategia marketingowa, która ma na celu zwiększenie sprzedaży. Źródło cytuje kolejne wpisy: „Przepraszam… jaki dokładnie postęp został dokonany? Równe wynagrodzenie? Równość polityczna? Ale dzięki Bogu jest szkocka z damą na butelce. Teraz czuję się traktowana na równi. Dzięki”, „Po raz pierwszy żałuję, że nie lubię whisky Johnnie Walker, tylko dlatego, żeby móc ją zbojkotować (…)”.
Źródło: Twitter/ @HeatherMcguigan
Źródło: Twitter/ @WhiskyAvenger
Źródło: Twitter/ @BetweenTheLynes
Po fali negatywnych komentarzy, wiceprezes Johnnie Walker, Stephanie Jacoby, która pracowała przy kampanii Jane Walker, powiedziała magazynowi „Elle”, że ludzie źle zrozumieli nowe logo. Intencją nie było stworzenie trunku szczególnie dla kobiet, bo smak nie ma płci.
Jak czytamy w timesnownews.com, Jane Walker pojawi się w marcu na 250 tysiącach butelek w USA. Diageo, producent Johnnie Walker, przekaże jednego dolara od każdej wyprodukowanej butelki organizacjom zajmującym się działaniem na rzecz kobiet – informuje źródło. (mf)
Zdjęcie główne: Twitter/ @JohnnieWalkerUS