Nawet połowa kandydatów może zniechęcić się do aplikowania przez nieodpowiednio sformułowane ogłoszenie o pracy – wynika z badania Pracuj.pl. Okazuje się, że negatywny wpływ na zgłoszenia mogą mieć m.in. brak widełek zarobków, żmudne formularze czy mała responsywność pracodawcy.
Z badania wynika, że prawie 4 na 10 Polaków potwierdza, że obecnie mają większy wybór ofert i łatwiej jest im wybrać pracę, o którą chcą się starać, niż było to 2-3 lata temu. Jednocześnie mniejsza, choć znacząca grupa uważa przeciwne – tak odpowiedziało 30 proc. respondentów. Jak czytamy w komunikacie, obecnie nawet pracownicy posiadający zatrudnienie chętnie poszukują lepszych warunków, co dodatkowo napędzają inflacja oraz presja płacowa. Wpływa to także na oczekiwania wobec ofert pracy.
>>> Szukasz pracy? Zobacz najnowsze ogłoszenia na PRoto.pl!
47 proc. badanych twierdzi, że lepszym pomysłem jest wysłanie CV do maksymalnie kilku wybranych pracodawców niż do wielu jednocześnie. Z badania wynika, że popularność tej postawy rośnie wraz z wiekiem. Starsi kandydaci bardziej selektywnie dobierają oferty, a młodzi aplikujący nieco częściej od pozostałych starają się o pracę w wielu miejscach w tym samym czasie – czytamy.
Prawie 60 proc. Polaków deklaruje, że za każdym razem dopasowuje swoje CV do potrzeb konkretnego pracodawcy czy treści oferty. Tu również liczba działających w ten sposób rośnie wraz z wiekiem.
>>> Szukasz pracownika? Dodaj bezpłatne ogłoszenie na PRoto.pl!
78 proc. Polaków lepiej postrzega ogłoszenia o pracy zawierające informację o wynagrodzeniu, a 40 proc. badanych oczekuje, że pozna wysokość wynagrodzenia przed rozmową kwalifikacyjną – podaje Pracuj.pl. Dowiadujemy się też, że w ostatnich latach zwiększa się liczba ogłoszeń, w których pracodawcy przedstawiają oferowane wynagrodzenie. Wciąż jednak większość pracodawców nie podaje takiej informacji w ogłoszeniu.
Źródło: Pracuj.pl
Okazuje się, że do aplikowania zniechęca także brak szczegółów na temat obowiązków na danym stanowisku. Dowiadujemy się także, że kandydaci oczekują ogłoszeń pisanych możliwie przejrzystym językiem, zgodnych z oferowanym stanowiskiem i możliwie bogatych w szczegóły.
Z badania wynika także, że dla części kandydatów istotną barierę stanowią rozbudowane formularze rekrutacyjne. Prawie połowa (47 proc.) uważa, że czasochłonny proces aplikowania zniechęca do wysłania CV. Nieco bardziej niecierpliwe są w takiej sytuacji kobiety (49 proc.) niż mężczyźni (46 proc.).
Źródło: Pracuj.pl
80 proc. Polaków twierdzi, że pracodawcy powinni częściej odpowiadać na przesyłane CV, nawet jeśli mieliby poinformować o odrzuceniu kandydata na jakimś etapie selekcji. Dla 79 proc. badanych akceptowalnym okresem na podjęcie decyzji przez rekrutera jest tydzień., z kolei czekanie na decyzję ponad dwa tygodnie spotyka się ze sprzeciwem prawie połowy kandydatów (48 proc.). W przypadku rekrutacji trwającej dłużej niż miesiąc niezadowolenie wyraziłoby natomiast 81 proc. respondentów. (mb)