Jest on odpowiedzią na to, że oceny domów niesieciowych zostały wyłączone z rankingów zbiorczych dorocznego raportu „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”, w których zaprezentowano wyłącznie wyniki tzw. sieciówek.
Pod uwagę wzięto zadowolenie ze współpracy z domem mediowym oraz z zakupu i planowania mediów i customer service. Niesieciowe domy mediowe wypadły najlepiej we wszystkich kategoriach oceny. Również średnie oceny w niemal każdej z nich były w przypadku domów niesieciowych wyższe niż dla sieciowych. Jedynie w wymiarze „Przestrzega zasad etyki zawodowej” obie grupy domów uzyskały taką samą średnią. Największe rozbieżności w średnich ocenach pojawiły się w przypadku kategorii:
„Cena netto na zakup mediów jest atrakcyjna w stosunku do konkurencji” (średnia dla niesieciowych 5,1 vs 4,7 dla sieciowych), „Ma ofertę kreatywną konkurencyjną względem agencji reklamowych” (średnia dla niesieciowych 4,6 vs 4,0 dla sieciowych) oraz „zadowolenie z działań performance marketingu” (średnia dla niesieciowych 4,3 vs 3,8 dla sieciowych).
Skąd taka ocena? Jak czytamy, ta ocena wynika z konieczności pozyskiwania klientów „od zera”, co zmusza do utrzymywania wysokich standardów obsługi.
Z inicjatywy niesieciowych domów mediowych powstała strona internetowa www.raportdomymediowe.pl, gdzie znajdują się pełne rankingi domów mediowych – niesieciowych i sieciowych. Rankingi zostały przygotowane na podstawie danych zebranych do raportu „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe”.