Redakcja Noizz.pl rusza z długofalową proekologiczną kampanią zatytułowaną „Coś dla planety”. W ramach akcji będzie zachęcać osoby i firmy do większego zaangażowania w ochronę środowiska naturalnego.
Celem kampanii jest, jak czytamy w komunikacie, „stworzenie społecznego ruchu ratowania Ziemi, w którym każdy, robiąc nawet małą rzecz, może przyczynić się do poprawy warunków ekologicznych i klimatycznych na naszej planecie”. Akcja zakłada także budowanie koalicji firm i instytucji, które będą wprowadzać w swoich strukturach proekologiczne zmiany.
W sierpniu 2018 roku portal Noizz rozpoczął akcję „Tu pijesz bez słomki”, której celem było wycofanie plastikowych rurek z pubów i restauracji w Polsce oraz popularyzacja zasady „less waste”.
„Ogromny sukces akcji »Tu pijesz bez słomki«, dzięki której ponad 600 kawiarni i restauracji zrezygnowało z używania plastikowych słomek, pokazał nam, że wspólnie możemy zrobić naprawdę wiele. Widząc ten potencjał, szybko zdecydowaliśmy się, aby nasze działania rozszerzyć i tak narodził się pomysł na »Coś dla planety«” – komentuje Filip Połoska, redaktor naczelny Noizz.pl.
Ambasadorami nowej akcji zostali m.in. Areta Szpura, Robert i Anna Lewandowscy, Rosalie, Maciek Musiał oraz Jerzy Owsiak. Wystąpili w spocie promującym akcję, w którym zachęcają do zaangażowania się w działania na rzecz ochrony środowiska.
W ramach kampanii stworzono też specjalną platformę, na której można wpisać swoją deklarację, a także sprawdzić, które firmy zaangażowały się w ekologiczne działania i przeczytać, na czym one polegają.
Pierwszy etap projektu ma potrwać do marca. Zakończy się debatą na temat ekologii i ochrony środowiska – informują organizatorzy akcji. (mb)