108 projektów powalczy o statuetki w konkursie Złote Spinacze 2023. Jurorzy wybrali nominowanych spośród rekordowej liczby 482 zgłoszeń w 21. edycji konkursu Złote Spinacze.
Najwięcej nominacji – po osiem – otrzymały w tym roku agencje MSL i 24/7Communication.
I etap prac Jury polegał na indywidualnym i tajnym ocenieniu wszystkich zgłoszeń. Na tej podstawie wyłoniono projekty, które otrzymały nominacje i zostały zakwalifikowane do kolejnego etapu konkursu. W II etapie jurorzy zdecydują o nagrodach.
W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze. W trzech kategoriach specjalnych możliwą do otrzymania nagrodą będą wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii można przyznać tylko jedno złoto.
Podobnie jak w poprzednich latach, przyznany zostanie także Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”, czyli podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. By wyłonić zwycięzcę, ZFPR przeprowadzi ranking nagrodzonych podmiotów według punktacji określonej w regulaminie.
Pełna lista nominowanych projektów prezentuje się następująco:
KATEGORIE GŁÓWNE
1. PR korporacyjny
99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
Westinghouse atom dla Polski / Hill+Knowlton Strategies, Westinghouse Electric Company
2. PR produktu
Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub
Kerfuś – fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
3. Issue management i komunikacja kryzysowa
Jednym Tchem – prawo do domowego leczenia pod respiratorem / Procontent Communication
Kryzys? Uratowaliśmy święta! / K+Group, Multidekor
Kerfuś – fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants
Fest Issue / Pan Pikto, Going.
4. Advocacy i Public Affairs
Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki
Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent / Procontent Communication
Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP
5. Kampania społeczna
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication , Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak’n’Roll
6. PR pro bono
My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
#RakChadzaWspak–czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna
Teoria Kwasów i Zasad. O dobrej chemii z klientami / Linkleaders, mLeasing
FM Logistic – Różnimy się, ale wszyscy jesteśmy Zawodowcami! / FM Logistic, MJCC
BGK TV / Bank Gospodarstwa Krajowego, Live Age
8. Event komercyjny
25. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie / Targi w Krakowie
Finał Predator Games 2023 / ACER POLSKA, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
Zhakowany koncert w Roblox / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
9. Event społeczny
Kongres Inclu(vi)sion / Fundacja Aktywizacja, Laska Nebeska, Apollo 360
Wielka Wyprawa Maluchów 2023 do Monte Carlo dla dzieci / FUNDACJA STARS4STARS, Automobilklub Krakowski, 126Evolution, Nice1 Agency
„Danie Wspólnych Chwil” / Fundacja Biedronki, Great Minds
10. Launch produktu, usługi lub firmy
Launch programu lojalnościowego Kaufland Card / 38 Content Communication, Kaufland Polska
„5G na każdą kieszeń” – premiera pierwszego T Phone’a 5G / 24/7Communication, T-Mobile Polska
Czy PR marki może być za darmo? Launch LUSH w Polsce / Labcon
Wirtualna postać Żabu – nowa funkcjonalność aplikacji Żappka / Grupa Żabka, AM Art-Media Agencja PR
11. ESG, Sustainability i CSR Communications
Wracamy do korzeni / ŻYWIEC ZDRÓJ, Tailor Made PR
Planeta Ma Znaczenie – recycling smartfonów z T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol
Jutro zależy od nas / 24/7Communication, DDB, Isobar
12. PR miejsca, miasta lub regionu
Inwestycja River Point na odczarowanej Kępie Mieszczańskiej / 38 Content Communication, Archicom
W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem. Kampania społeczna / White Bits
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
13. Social media
Betclic: Foodball / 180heartbeats + Jung v Matt, K+Group
#zwitkacujsię! – Muzeum w rozszerzonej rzeczywistości / Muzeum Narodowe w Warszawie, Lens That
Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska
14. Business-to-Business PR
Smart City od Orange / Icon Strategies, Orange Polska
Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina
Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak
15. PR finansowy i relacje inwestorskie
Inwestycje alternatywne oczami Polaków / dfusion communication
Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
Ćwierć miliarda na walkę z rakiem w środku rynkowego sztormu / Blume Advisory, Ryvu Therapeutics
16. Media relations
9 tygodni zmiany, 9 mln odbiorców. Nowe urlopy dla ojców / Linkleaders, Pracuj.pl
Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD Media Direction Poland
4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti
Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina
17. Employer Branding
Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie
ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD 🙂 / ING Bank Śląski
Kampania employer brandingowa Biedronka to MY. Codziennie / Biedronka (Jeronimo Martins Polska)
18. Content marketing – branded content
Kampania edukacji finansowej „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words Group, Publicis Worldwide Polska
Bravo x Netflix / MSL
Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide
19. Custom Publishing
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk Polska, AHAVA PR, Agencja Whites
Jak pracować, by nie żałować? / portal pracy RocketJobs.pl
Bravo x Netflix / MSL
20. Walka z dezinformacją
Kampania edukacyjna #OznaczamReklamy / Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Edukacja o telekomunikacji pod naporem dezinformacji / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
Docieraj do źródła prawdy / Stowarzyszenie Demagog, 38 Content Communication
KATEGORIE SEKTOROWE
1. Technologia, IT, telekomunikacja
Wyższy poziom chmury / Live Age, Microsoft, dfusion communication
Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
2. Finanse
Platforma GdzieZamieszkac.com od Mastercard / Mastercard, Solski Communications, McCANN Poland, SpacecampX
ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD 🙂 / ING Bank Śląski
Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
Zhakowany koncert w Roblox / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
3. Uroda, higiena i wellness
Piękno Bycia Sobą / Havas PR Warsaw, AVON Cosmetics
Moda i styl życia
Nic o nas bez nas, czyli LPP o dekadzie zmian w Bangladeszu / Lighthouse
Ślady pamięci. Ubrań życie po życiu / Come Creations Group, Wtórpol
4. Sektor spożywczy
Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub
Kerfuś – fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants
Veganuary – noworoczne postanowienia z Wegetrenerem / K+Group, Pyszne.pl
5. Kultura i media
KAŻDE POKOLENIE MA SWOJĄ EMIGRACJĘ – KAMPANIA EMIGRACJIXD / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska
Bravo x Netflix / MSL
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
6. Medycyna i zdrowie
Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD Media Direction Poland
#RakChadzaWspak–czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP
7. Sport, turystyka i rekreacja
SUPERBET RAPID & BLITZ WARSAW 2022 / Clue PR, Superbet zakłady bukmacherskie
XXIII edycja Pucharu Tymbarku – turnieju równych szans / K+Group, Polski Związek Piłki Nożnej, Grupa Maspex
Matura z WF / Przestrzeń
8. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie
99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate
VIBE – your space, your mood / Ghelamco Poland
9. Przemysł i infrastruktura
#rePETujemy – butelka PET na rzecz środowiska / Catchers, ALPLA
Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak
Westinghouse atom dla Polski / Hill+Knowlton Strategies, Westinghouse Electric Company
10. Motoryzacja i transport
Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki
Jazda bez czytanki / Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska
4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti
11. NGO i sektor publiczny
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
To małe życie zaraz się skończy / Linkleaders, Fundacja Gajusz, Soho Creative
Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę / WALK PR, Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Heart&Brain, Lettly, PHD Media Direction Poland
KATEGORIE SPECJALNE
1. Kreatywność
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak’n’Roll
Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide
2. Efektywność
My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
#RakChadzaWspak–czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
Westinghouse atom dla Polski / Hill+Knowlton Strategies, Westinghouse Electric Company
3. Research&Insight (partner kategorii – Instytut Monitorowania Mediów)
ThinkCo x Otodom – Szczęśliwy dom. Miasto, dzielnica, okolica / ThinkCo, Otodom
Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
Laureaci tegorocznej edycji Złotych Spinaczy zostaną ogłoszeni podczas gali, która odbędzie się 8 grudnia 2023 roku. Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie. Partnerem merytorycznym konkursu jest Deloitte Polska
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu