Facebook prowadzi testy nowej funkcji, która umożliwi stronom prezentację swoich produktów w formie transmisji wideo na żywo – informuje wersm.com. Jak czytamy, użytkownicy będą mogli dokonać zakupu w czasie oglądania filmu przez wykonanie zrzutu ekranu z produktem, który chcą nabyć, i przesłanie go do sprzedawcy.
Autor artykułu George Carey-Simon przyznaje, że w tej chwili nie wiadomo, jak dokładnie będzie działać proces zakupu, ale prawdopodobnie wykonanie zrzutu ekranu i jego przesłanie będzie łatwe dzięki wprowadzeniu jakiejś dodatkowej opcji.
Dalej źródło przywołuje wypowiedź Jeffa Higginsa, współpracującego z socialmediatoday.com. Jego zdaniem nowa funkcja przeznaczona jest raczej dla małych przedsiębiorców, a nie dla dużych marek, które – jak twierdzi – nie korzystają z tego typu rozwiązań.
Źródło: twitter.com/ItsJeffHiggins
Jak czytamy dalej, nowa funkcja nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich. Istnieje co prawda lista oczekujących, ale dotychczas nie udostępniono publicznego linku do zapisów.
Carey-Simon zauważa, że transmisje wideo dla sprzedawców są kolejnym elementem – po uruchomieniu usługi Marketplace – stworzonym po to, by ułatwić sprzedaż na Facebooku. Jak jednak dodaje autor, niewiadomą, która łączy obie funkcje, jest sposób, w jaki platforma chce finalizować płatności, tak by odbywało się to wyłącznie za jej pośrednictwem. (bm)