21 marca 2024 roku, w Światowy Dzień Zespołu Downa, wystartowała globalna kampania „Assume That I Can”, zorganizowana przez włoską organizację non-profit CoorDown. Celem projektu jest zwalczanie stereotypów na temat osób z zespołem Downa i podnoszenie świadomości społecznej w tym zakresie.
„Nasze negatywne założenia dotyczące osób z zespołem Downa mogą sprawić, że staną się one rzeczywistością. W socjologii nazywa się to »samospełniającą się przepowiednią«. Jeśli mamy do nich pozytywne nastawienie, zapewniamy im więcej możliwości w szkołach, miejscach pracy i relacjach międzyludzkich” – wyjaśnia organizacja.
W ramach kampanii powstał spot, który pokazuje, jak stereotypy i uprzedzenia wpływają na każdy aspekt życia osób z niepełnosprawnością intelektualną. Film ukazuje często nieprzekraczalną granicę, która demotywuje osoby z zespołem Downa do osiągania celów, a także nakłania do okazania im wsparcia i zaufania. Spot jest promowany w mediach społecznościowych organizacji i będzie emitowany również we włoskiej telewizji.
Źródło: youtube.com/CoorDown
Akcja potrwa do końca marca 2024 roku. (af)