niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNowa kampania Cancer Research UK pod ostrzałem. Zdaniem części internautów jej hasło...

Nowa kampania Cancer Research UK pod ostrzałem. Zdaniem części internautów jej hasło ośmiesza osoby otyłe

Nowa kampania organizacji Cancer Research UK zwraca uwagę na drugą najczęstszą, zaraz po papierosach, przyczynę zachorowalności na raka, czyli otyłość – czytamy na portalu prweek.com. Na zdjęciu promującym akcję społeczną umieszczono hasło z brakującymi literami, które sugeruje, że chodzi o słowo „obesity”, czyli niezdrową nadwagę. Kampanię wzbogacono też o spot reklamowy.

Źródło: cancerresearchuk.org

W internecie zawrzało – informuje autor tekstu John Harrington. Brytyjska komik Sofie Hagen publicznie skrytykowała organizację za pośrednictwem swojego profilu na Twitterze za ośmieszanie osób otyłych. Tym samym zapoczątkowała akcję, która zakłada, by w formie protestu przeciwko Cancer Research UK wpłacać dotacje na inne fundacje walczące z rakiem, które nigdy nie dopuściły się dyskryminacji osób otyłych – czytamy dalej.

Źródło: twitter.com/SofieHagen

Źródło: twitter.com/beyondchoc

Jak pisze John Harrington, Cancer Research UK nie pozostało obojętne na zarzuty skierowane w swoją stronę i w odpowiedzi na tweeta Sofie Hagen organizacja zaznaczyła, że kampania nie miała w zamyśle obrażenia czy ośmieszenia ludzi otyłych – jej głównym celem było zwiększenie świadomości wśród ludzi, że niezdrowa nadwaga może być przyczyną zachorowalności na raka.

Źródło: twitter.com/CR_UK

Cancer Research UK wydało też specjalne oświadczenie, w którym poinformowano, że organizacja nie ma zamiaru zmieniać treści i charakteru kampanii, bo „tylko 15 proc. ludzi ma świadomość, że otyłość też jest przyczyną zachorowalności na raka. Fundacja czuje się więc w obowiązku, by taki przekaz rozpowszechniać” – portal cytuje treść komunikatu. (jg)

Zdjęcie główne: cancerresearchuk.org

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj