Nowa kampania organizacji Cancer Research UK zwraca uwagę na drugą najczęstszą, zaraz po papierosach, przyczynę zachorowalności na raka, czyli otyłość – czytamy na portalu prweek.com. Na zdjęciu promującym akcję społeczną umieszczono hasło z brakującymi literami, które sugeruje, że chodzi o słowo „obesity”, czyli niezdrową nadwagę. Kampanię wzbogacono też o spot reklamowy.
Źródło: cancerresearchuk.org
W internecie zawrzało – informuje autor tekstu John Harrington. Brytyjska komik Sofie Hagen publicznie skrytykowała organizację za pośrednictwem swojego profilu na Twitterze za ośmieszanie osób otyłych. Tym samym zapoczątkowała akcję, która zakłada, by w formie protestu przeciwko Cancer Research UK wpłacać dotacje na inne fundacje walczące z rakiem, które nigdy nie dopuściły się dyskryminacji osób otyłych – czytamy dalej.
Źródło: twitter.com/SofieHagen
Źródło: twitter.com/beyondchoc
Jak pisze John Harrington, Cancer Research UK nie pozostało obojętne na zarzuty skierowane w swoją stronę i w odpowiedzi na tweeta Sofie Hagen organizacja zaznaczyła, że kampania nie miała w zamyśle obrażenia czy ośmieszenia ludzi otyłych – jej głównym celem było zwiększenie świadomości wśród ludzi, że niezdrowa nadwaga może być przyczyną zachorowalności na raka.
Źródło: twitter.com/CR_UK
Cancer Research UK wydało też specjalne oświadczenie, w którym poinformowano, że organizacja nie ma zamiaru zmieniać treści i charakteru kampanii, bo „tylko 15 proc. ludzi ma świadomość, że otyłość też jest przyczyną zachorowalności na raka. Fundacja czuje się więc w obowiązku, by taki przekaz rozpowszechniać” – portal cytuje treść komunikatu. (jg)
Zdjęcie główne: cancerresearchuk.org