Pod koniec lipca 2024 roku London Museum poinformowało na platformie X o zmianie logo. Nowy wizerunek instytucji dzieli opinię publiczną – podaje bbc.com.
Symbolem London Museum został bowiem porcelanowy gołąb i… brokatowe odchody ptaka.
Źródło: x.com/LDN_Museum
„Gołąb i brokatowy kleks odwołują się do historycznej dwoistości miasta, w którym żwir i brokat istniały obok siebie przez tysiąclecia. Gołąb to cichy (i bezstronny) obserwator londyńskiego życia” – przekazała dyrektor muzeum, Sharon Ament. Jak czytamy, elementy nowego logo mają odzwierciedlać blaski i cienie stolicy.
Maxwell Blowfield, autor jednego z biuletynów muzealnych, stwierdził jednak, że gołębie są jednym z najmniej atrakcyjnych elementów miasta – podaje źródło. „Nikt nigdy nie myśli i nie mówi o gołębiach. To jedna z najmniej wyjątkowych rzeczy w Londynie” – powiedział. Zgadza się z tym również opinia publiczna – czytamy.
„Londyn to niezwykłe miejsce. London Museum udało się jednak uniknąć ukazania tej niezwykłości w nowym rebrandingu” – napisał Blowfield w recenzji dla „Maxwell Museums”.
Josh Green z firmy Uncommon Creative Studio, która pracowała nad nowym logo, broni jednak projektu: „Nowy brand London Museum jest charakterystyczny, a ponadto zawiera ważny przekaz na temat samego Londynu”.
Jak czytamy, osoby pracujące nad projektem starały się zaangażować do stworzenia wizji nowego brandu muzeum mieszkańców miasta z różnych środowisk z 32 dzielnic Londynu. Ponadto projekt był konsultowany z grupą 500 innych londyńczyków.
Pomimo kontrowersji, jakie wzbudziło nowego logo, London Museum nie wycofuje się z projektu, a dyrektor placówki stanęła nawet w jego obronie: „Dobre logo zachęca ludzi do dyskusji” – podaje bbc.com.
Źródło: bbc.com, Glittery pigeon poo splat logo divides opinion, 03.08.2024.