Snapchat planuje uruchomić tzw. targetowanie behawioralne – czytamy na businessinsider.com.pl. Popularna aplikacja ma wyświetlać reklamy zgodne z zachowaniem użytkownika już w trzecim kwartale 2016 roku.
Targetowanie behawioralne polega na określaniu grupy odbiorców (targetu) i kierowaniu do niej konkretnych reklam. Aplikacja miała tworzyć profile użytkowników na podstawie np. odwiedzanych przez nich stron – czytamy. Serwis podaje, że Snapchat najprawdopodobniej będzie monitorować aktywność snapowiczów jedynie wewnątrz aplikacji. Trzeba jednak pamiętać, że na różnych stronach coraz częściej pojawia się opcja „zaloguj przez Snapchat” – gdy z niej skorzystamy, serwis będzie zapisywał to, co robimy.
Jak dotąd Snapchat pozwalał na dopasowywanie wyświetlanych reklam do wieku, płci, lokalizacji, urządzenia, z którego korzysta użytkownik, operator jego sieci komórkowej oraz podobieństwo treści.
Businessinsider.com.pl przypomina, że CEO Snapchata Evan Spiegel wielokrotnie sprzeciwiał się śledzeniu użytkowników w sieci. Autor artykułu przewiduje, że serwis społecznościowy najprawdopodobniej ograniczy się do tworzenia kategorii użytkowników, a nie konkretnych profili. Nie jest to jednak pewne – władze Snapchata nie wydały oficjalnego komentarza odnośnie do tej sprawy. (mp)