W sierpniu 2016 Instagram wprowadził funkcję Stories, z której obecnie korzysta już ponad 150 milionów osób. Teraz serwis udostępnia reklamodawcom nowe narzędzia, dzięki którym będą mogli w formie relacji docierać do nowych klientów i angażować tych obecnych.
Statystyki dla relacji to pierwsza z nowych funkcji na Instagramie. Będą one dostępne w narzędziach biznesowych serwisu. Umożliwią firmom i markom dostęp do danych dotyczących zasięgu oraz liczby wyświetleń i odpowiedzi w Instagram Stories.
Serwis wprowadza także pełnoekranowe reklamy w Stories. Tę funkcję będą testować firmy takie jak Nike, Dove, General Motors czy ASOS.
Jak podaje Instagram, 1/3 najczęściej wyświetlanych relacji to treści zamieszczone przez marki. Około 70 proc. relacji jest wyświetlanych z włączonym dźwiękiem (bez uwzględnienia relacji na żywo). 70 proc. użytkowników Instagrama obserwuje w serwisie przynajmniej jedną markę. (mb)